Arkiver

E-handelNyheder

Nemlig.com har fået logistiske muskler

Nemlig.com slog dørene op for deres virtuelle supermarked tilbage i 2010 med en vision om at gøre det nemmere og mere bekvemt for deres kunder at handle dagligvarer på nettet. Nemlig.com har nu 4 år senere fået investeringen og musklerne der kræves, for at tilbyde levering samme dag.

For en måned siden præsenterede dagligvarekoncernen Coop et samarbejde med Post Danmark, som giver forbrugerne mulighed for at få dagligvarer sendt med posten, men der er stadig en til to dages leveringstid. Sådan har det også hidtil været hos Nemlig.com, hvor kunderne har skullet planlægge dagligvareindkøbene en dag forud.

Nemlig.com har nu fået de logistiske muskler til at håndtere levering samme dag, hvis man bestiller sine varer inden kl. 12. Det skyldes primært partnerskabet med en af Danmarks rigeste, Bestseller-ejer og aktiv investor i e-commerce Anders Holch Povlsen. I januar købte modedirektøren 49 procent af Nemlig.com, og med en investor af den kaliber er det nu muligt at iværksætte det tiltag, som egentlig var en del af planen fra starten – nemt og bekvemt.

Dagligvaremarkedet online i Danmark udgør dog stadig en meget lille andel af det danske dagligvaremarked på over en 100 milliarder kroner, men de to ejere af Nemlig.com tror insisterende på, at det kommer til at ændre sig i takt med forbrugernes ændrede digitale adfærd. Anders Holch Povlsen har tidligere sagt til Berlingske Business, at han ikke er imponeret over dagligvaremarkedets aktører udi e-handel.

“Jeg er imponeret over, at de tilsyneladende tager sig så god tid, for jeg tror ikke, man sådan bare lige kan trykke på en knap, når man synes, markedet er kommet til en,« sagde Anders Holch Povlsen dengang. Det lader til, at storinvestoren er i gang med at trykke på nogle centrale knapper.” Fortæller Anders Holch povlsen til Berlingske business.

Desværre er det hverken alle byer eller varer der kan bestilles til levering samme dag. På alle de varer, der ikke kan leveres samme dag, vil man kunne finde en orange informationsknap i stedet for en grøn ‘læg i kurv’ knap. Derudover levere nemlig.com indtil videre kun i København og områder på Sjælland.

Hvor mange millioner, der samlet er investeret i de kommende tiltag, vil ejerne ikke ud med. Men der er ingen tvivl om, at det er et signifikant millionbeløb.

Kilde: Berlingske Business

Skriv et svar