Nye værktøjer til søgeoptimering på Google

Svenskerne er kommet med et nyt værktøj til søgemaskineoptimering på Google. Nordisk E-handel og SEO firmaet TopVisible ønsker at hjælpe ecommerce branchen med at synliggøre sig selv på Google. Derfor skal nye værktøjer hjælpe e-handlere, til at optimere deres online butik med en bedre placering på søgemaskiner.

Det er ikke altid nemt at SEO-optimere, dette bekræfter Platform Provider og TopVisible. Dette danner rammerne, for deres nye værktøj, der kan bruges direkte på ecommerce platforme, værktøjet giver hurtigt og nem adgang til at optimere din webshop, til en bedre placering på Google.

Ecommerce administrationer kan med dette nye værktøj forbinde administrationsværktøjerne med en servicen Rank Trail, som overvåger og analyserer én placering på Google. Dette er med til at skabe en dybere forståelse og dermed give e-handlere muligheden for, at få indflydelse på, hvad og hvordan man kan sælge på grundlag af forbrugernes faktiske søgemønstre.[quote_box_center]”At forstå, hvor godt ens hjemmeside er optimeret til søgemaskiner, og hvad du skal gøre for at forbedre dette er afgørende for, hvor godt en e-detailhandler lykkes online. Ud over en analyse af hjemmesiden kræver det også et løbende overblik over sitets nuværende placeringer på søgemaskinerne – så hvor godt man er synlig på søgemaskinerne er knyttet til salget. Mange onlineforhandlere har flere hundrede produkter, med lokaliteter der skal overvåges, hvilket er tidskrævende at gøre manuelt, siger Rolf Widerström på TopVisible.”[/quote_box_center]

Optimer webshops

Just Rank Trail blev lanceret i efteråret 2013 af TopVisible og har blandt andet modtaget 400.000 SEK til videre udvikling af værktøjet, så det kan holde styr på søgemaskineplaceringer.

Sidste efterår blev Just Rank Trail, sammen med Nordisk e-handel tildelt mere end 1 mio. dollars af staten Vinnova til udvikling af nye analytiske værktøjer til onlinehandlende. Dette var fundamentet for partnerskabet mellem Nordisk e-handel og TopVisible, der har eksisteret godt et års tid nu. Det nye i samarbejdet er at partnerskabet er blevet skubbet sammen med SP Technical Research Institute, som er et forskningsprojekt, der udvikler analytiske værktøjer til ecommerce branchen.

Disse nye værktøjer, giver e-handlere en direkte reaktion på hvad, der er blevet gjort rigtigt og hvad der kan forbedres. De konstant skiftende parametre og krav i søgemaskinerne er blevet oversat til konkrete handlinger, der kan implementeres direkte på ecommerceplatforme. Her er et ratingsystem der kan give mellem 0-100 point alt efter, hvor godt sitet er designet i forhold til søgemaskiner. Udover optimeringen kan systemet følge de investeringer, der er gjort i forhold til søgeordsoptimeringen, over tid.[quote_box_center]”Vi modtager ofte mange spørgsmål om, hvordan man kan optimere onlinebutikker og arbejde med disse spørgsmål. Nu kan værktøjerne direkte besvare disse spørgsmål med konkrete forslag til forbedringer direkte i testresultaterne. Vi håber, at kunderne vil lære at arbejde effektivt med disse spørgsmål, og se sammenhængen mellem deres arbejde og forbedrede investeringer, der vil medføre øget salg. Med vores partnerskab med Rank Trail har vi også åbne op for flere spændende applikationer der vil komme, siger Rickard Rosenqvist, Product Manager hos Nordic eCommerce.”[/quote_box_center]

Skrevet af

Top