Brug din data til at lave unikt pressemateriale

Som webshop-ejer har du med stor sandsynlig stor interesse i kundedata, som du tracker og evaluerer på, for at få bedre konverteringer på shoppen. Men har du tænkr over, at du også kan bruge den data til at lave unikt indhold såsom pressemeddelelser og blogindlæg, der kan gøre din virksomhed til all knowing indenfor et specifikt område.

Vi modtog for nogle få uger tilbage et ganske godt eksempel på dette fra Bodyman.dk, som har solgt kosttilskud og træningstøj siden 2008. De ville vide hvorfor de unge mænd går så meget op i spejlbilledet?

Hvorfor vil unge mænd have store muskler?
Var overskiften til Bodyman.dk pressemeddelelse. Netbutikken Bodyman har lavet en rundspørger blandt deres kunder, i et forsøg på at finde frem til, hvorfor så mange unge mænd går op i styrketræning. Hvad er det, der ligger til grund for den store fascination af muskelmænd og vægtstænger?

  • Mere end 75 % af de adspurgte på Bodyman’s hjemmeside svarede, at styrketræningen gav dem øget selvtillid.
  • Det viste sig også at godt halvdelen af besvarelserne indikerede, at træningen gav udslag i en eller anden form for øget opmærksomhed fra det modsatte køn, og at dette også var en af de største motivationsfaktorer.
  • Skal man tro på besvarelserne finder Bodyman ud af, at unge mænd ikke blot træner for deres egen skyld – men også i vid udstrækning fordi de oplever positiv feedback i forbindelse med deres træning. Ligesom forskellige dyrearter har deres særegne parringsritualer – og måder at fremvise maskulinitet samt styrke på – har unge mennesker måske også deres; navnlig styrketræning og fitness.

Som webshop-ejer kan du ikke kun lære noget om, hvordan du bedre fastholder og forstår dine kunders behov – du kan også lære os andre noget om dine kunder og hvilke bevæggrundlag der er for en bestemt adfærd.

Skrevet af

Top