Den danske startup AllUnite, som udbyder gratis internet til detailhandlere til gengæld for reklameplads, har fået en investering på over 22 millioner kroner i en serie A runde med VCet Northzone og supermarkedskæden Coop.
Siden den officielle lancering i januar i år har startuppet, med stifterne Esben Elmoe og Kasper Gevaldig i spidsen, fået 500.000 kunder i Danmark og er nu på vej til blandt andet Storbritannien, Indien, Brasillien og Kina i et ambitiøst førsøg på at ekspandere til 50 lande på 50 uger.
Medstifter af AllUnite, Esben Elmoe udtaler om investeringen: “Vi er meget glade for partnerskabet med Northzone og Coop, og vi ser frem til at udbrede vores tilbud endnu bredere ud i Asien og Amerika. Deres betydelige internationale erfaring og solide fundering i markedet er alment kendt, og det er en ære at have dem ombord i teamet.”
En investering med mere end penge
Bag investeringen står venture kapital partnerskabet Northzone og supermarkedskæden Coop. Oveni investeringen på 3 millioner euro vil Coop også udbyde AllUnites wi-fi i alle dens butikker i hele danmark. Northzone og Coop bliver henholdsvis AllUnites anden og tredje investor efter Christian Stadil, som var startuppets første investor.
“AllUnites wi-fi teknologi vil blive tilgængelig i vores butikker for at hjælpe os med at gøre vores kunder mere tilfredse med indkøbsoplevelsen. Og det gør os i stand til at indsamle værdifuld data på butiksgulvet, hvilket er absolut livsvigtigt for detailhandlerne. Vi har meget store forventninger til, hvad AllUnite kan opnå, og vi er utrolig glade for at være en del af det,” siger koncerndirektør i Coop, Gregers Wedell-Wedellsborg.
Læs mere om AllUnites produkt og deres 30 dages rejse fra ide til lancering her
2 kommentarer