Danskerne er vilde med at handle på nettet i december måned, det er nemt, bekvemt og tidsbesparende. Det kan dog ofte være svært at få overblik over det store udvalg af netbutikker og netop den problemstilling ønsker det nye danske initiativ, Shubbs, at gøre op med.
En stor del af oplevelsen ved at shoppe ”i den virkelig verden” er at kigge på butiksvinduer. På få sekunder vurderer man, om udvalget i den pågældende butik virker tiltalende. Samme logik ønsker Lars Schultz Hansen nu at overføre til den virtuelle shoppingverden.
De bedste shops fra ind- og udland
”Ud fra et tekstlink på Google kan det være enormt svært at vurdere hvorvidt en webshop passer til din stil/smag. Ved at samle de bedste webshops og præsentere dem visuelt vil vi gøre det lettere for brugerne at vurdere webshoppen, før de besøger den,” forklarer Lars Schultz Hansen.
Det er dog ikke enhver webshop, du bliver præsenteret for på Shubbs. En del af konceptet er nemlig, at en algoritme udvælger netop de butikker, som er interessante for din profil. På den måde får du ikke kun vist de store almenkendte webbutikker, men også mindre specialbutikker. Og netop at give brugerne nemmere adgang til mindre kendte webshops har stor betydning for Lars Shultz Hansen:
Læs hele artiklen på Trendsonline.dk her.