På LetsGive.dk kan du bestille en gavekurv med delikatesser direkte fra en lokal specialforretning i modtagers nærområde. Sitet har siden lanceringen i november sidste år samlet mere end 60 specialforretninger fra hele landet og satser på at nå de 100 inden udgangen af april i år. Platformen har givet vigtig omsætning til butikkerne. Af Josefine Maria Hansen
LetsGive.dk er en hjemmeside, der samler lokale specialforretninger fra hele Danmark, der kan lave og levere gavekurve i deres lokalområde.
Kunden kan via LetsGive.dk bestille en gavekurv med delikatesser direkte fra en lokal specialforretning i modtagerens nærområde.
”På den måde kombinerer LetsGive fleksibiliteten og bekvemmeligheden ved internethandel med den ekspertise og service, som den lokale specialbutik kan tilbyde,” forklarer Adm. Direktør i LetsGive.dk, Louise Grønvall.
Stifterne bag sitet, er 29-årige Cand.Oceon Louise Grønvall og 29-årige Cand.Merc.FIB Jens Christian Møller. De er begge vokset op i små byer, henholdsvis Lemvig og Jelling, og går op i, at lokalforretninger i landets små byer bevares. Derudover har de begge en stor passion for delikatesser, så da de kom på ideen, var de ikke i tvivl om, at det var noget de måtte afprøve.
”Ideen kom fra, at vi begge boede i København og skulle give en gave til vores fædre – og vi ville gerne give dem noget fra de lokale butikker. Hverken i Lemvig eller Jelling havde specialbutikkerne en hjemmeside, vi kunne bestille fra. Derfor endte begge fædre med at få blomster, hvilket måske ikke er den mest oplagte gave til mænd i deres bedste alder,” fortæller medstifter af LetsGive Jens Christian Møller.
Øger omsætningen hos specialforretningerne
Siden lanceringen i november sidste år har LetsGive.dk fået mere en 60 butikker tilknyttet deres netværk og solgt mere end 300 gavekurve. Det har ifølge Louise Grønvall givet vigtig omsætning til butikkerne.
”På LetsGive.dk giver vi de små specialforretninger mulighed for at komme online og få del i den stadig stigende internethandel, uden at de selv behøver bekymre sig om hjemmeside og markedsføring. Og det har givet butikkerne i vores netværk en vigtig omsætning,” lyder det fra Louise Grønvall.
Med den store opbakning fra butikkerne er stifterne bag Letsgive.dk derfor også optimistiske omkring fremtiden og satser på at nå 100 butikker inden udgangen af april i år.
1 kommentar