Workoutshop.dk opbygger et univers for deres kunder

Workoutshop.dk åbnede i søndags op for en ny webshop til fitness interesseret danskere. Målet er at skabe en webshop, der henvender sig til alle, der elsker at træne, uanset niveau og størrelse. – Skrevet af Camilla Uldahl

Workoutshop byder velkommen på en ny og relanceret webshop målet er at tilbyde rådgivning og gode produkter til folk, der ønsker en sundere livsstil. Produkterne er nøje udvalgt af shopansvarlig Susanne Knudsen, der er ansigtet bag webshoppen.

”Min baggrund for at sidde hos Workoutshop.dk og vejlede, rådgive og udvælge produkter er mange års erfaring med træning, detailhandel og online salg. Jeg arbejder altid med personlig kontakt, derfor er det vigtigt for mig, at i kender personen bag skærmen, fordi jeg altid vil byde dig velkommen i min lille butik og rådgive dig som var du lige foran mig.” – Susanne Knudsen Shopansvarlig Workoutshop.dk tweet

Workoutshops indgangsvinkel til onlinesalg er nemlig at opbygge et ekspert kendskab til deres målgruppe og skabe et univers, som kunderne kan relatere til. Derfor har strategien fra start været at ramme målgruppen via content marketing og skabe en blog, der afdækker de spørgsmål, der kan opstå i forbindelse med træningen.

”Vi ønsker at skabe et helt unikt univers for vores kunder, der gør at de kan få svar på de spørgsmål, de ikke ønsker at stille i fitnesscentret. Derudover vil vi endvidere belyse emner, som gør sig gældende i kundernes univers og tilføre værdi til deres hverdag, både i form af debatter, tips og gode råd. Der vil samtidig også komme indlæg fra gæstebloggere, som kan fortælle omkring deres erfaringer og dele ud af deres personlige erfaringer” – Susanne Knudsen Shopansvarlig Workoutshop.dk tweet

Tanken bag Workoutshop.dk er at anvende en strategi, der rammer målgruppen efter deres behov, flere og flere søger informationer på nettet og her opstår en unik mulighed for at kunne besvare spørgsmål, skabe debatter og give hands on råd med på vejen.

”Vi tester ligenu på hvilken slags indhold vores kunder efterspørger, derved er det en læringsproces, som skal være med til at gøre vores position endnu stærkere og gøre Workoutshop til et brand indenfor fitnessverdenen. Bloggen vil endvidere tage nogle emner op, som vi kan bruge i PR strategier og på sociale medier. Dermed ser vi dette som en unik mulighed for at positionere os hos slutbrugerne.” – Susanne Knudsen Shopansvarlig Workoutshop.dk tweet

Workoutshop.dk er et datterselskab til Løbeshop.dk, der har mere end 10 års erfaring indenfor e-commerce.

Skrevet af

Læs også

Top