Arkiver

BusinessNyhederSpil

Nyt mobilspil leger med grænsen mellem digitalt og fysisk rum

Det danske start up, Hybrid Play & Games har udviklet mobilspillet Space Agent, som udfordrer børn og unges statiske spillevaner. Space Agent bygger bro mellem det digitale spilunivers, og den virkelige fysiske verden, samtidig med at den aktiverer sanser og motorik.

I spidsen for Hybrid Play & Games står iværksætteren Louise Matjeka, som har en baggrund fra det Rytmiske Musikkonservatorium og IT-Universitetet. Med en overbevisning om, at mennesker er skabt til bevægelse, og derfor skal digitale spil også være det, udvikler Hybrid Play & Games interaktive spil i en hybrid mellem digitale, fysiske og sociale rum.

”Vores ambition er at bevæge børnene, mentalt som fysisk, og vække deres sanser på en sjov og sund måde. Mobilspil udgør i dag et væsentligt element i børn og unges medieforbrug på linje med bøger, tv og film. Derfor er det ikke lige meget, hvad de får serveret. Space Agent er et innovativt bud på et marked af meget svingende kvalitet,” siger Louise Matjeka.

Vi bliver det, vi spiller
Mandag d. 3. August lanceres en dansk version af spillet Space Agent, som kan downloades gratis i App Store. Spillet er GPS-styret, og kan derfor spilles over hele verden uden mobilnet. Space Agent henvender sig til børn og unge i alderen 9-16 år.

I løbet af de seneste 2 år har spillet været under udvikling. Hybrid Play & Games har i deres proces inddraget leg og bevægelse med målgruppen, for at finde frem til essensen og efterleve mottoet: Vi bliver det, vi spiller.

På vej mod internationalt spilmarked
Space Agent adskiller sig fra gængse mobilspil ved at anvende den seneste teknologi, for derigennem at nytænke, hvordan børn interagerer med den digitale såvel som den fysisk verden.

Hybrid Play & Games har vokset sideløbende med iværksættermiljøet i den danske spilbranche. Denne branche er med hastige skridt ved at slå igennem på et internationalt marked, eftersom samspillet mellem kreativitet og tekniske løsninger har vist sig at være en salgssucces. Vores naboer i Finland har de seneste år været en stærk spiller på det internationale mobile spilmarked, med spilgiganterne Supercell og Rovio, der står bag Angry Birds.

Hybrid Play & Games har med støtte fra Spilordningen (Det Danske Filminstitut) og investering fra CAPNOVA Game Invest, formået at række uden for landets grænser. Alt tyder på, at Hybrid Play & Games er med til at give den danske spilbranche et skub i en mere international retning, hvor efterspørgslen er stigende.

1 kommentar

Skriv et svar