Arkiver

BusinessNyhederPlatformUngt Tech

Washa om Løvens Hule: “Erfaringen er mere værd end pengene”

Tirsdag d. 8 september rullede DR’s program ”Løvens Hule” over skærmen. En række udvalgte iværksættere venter håbefuldt i kulissen på at præsentere deres koncept til de fem ”løver”. ”Løverne” er erfarne iværksætter heriblandt Christian Stadil bag Hummel.

Ind på scenen træder to af de tre iværksættere bag Washa, Karim Ben M’Barek og Jannick Christensen. Konceptet bygger i sin enkelthed på fire trin; bookning, afhentning, rens og levering af dit vaske-og rensetøj. Hvad siger løverne mon til Washas koncept? Vælger de at investere?

Løvens Hule giver pote
Tre ud af de fem ”løver” sætter deres lid til Washa, og drengene bag renseri-servicen får Christian Stadil, Hummel, Jesper Buch, Just eat, og Tommy Ahlers, Podio, på holdet. Iværksætterne bag Washa er meget tilfredse med ”løvernes” dom:

”Vi har fået et kæmpe netværk, som vi kan gøre brug af samt få en masse råd og gode ideer. Den erfaring de har, vil helt sikkert hjælpe os med at nå vores mål, hvilket er en omsætning på 50 millioner kroner i 2018.  Og i mine øjne og med den vækst vi har, er dette realistisk,” udtaler Karim Ben M’Barek, medstifter, Washa.

Den personlige og faglige gevinst
At være med i ”Løvens Hule” giver meget på både den personlige og faglige front:

”Vi har fået viden, erfaring og penge ud af det, og jeg vil i dette tilfælde sige, at viden og erfaring er langt mere værd end pengene. Vi har også lært at tackle nogle pressede situationer, og det vil hjælpe os fremadrettet i andre situationer,” udtaler Karim.  

Foruden sparring på iværksætter-området har det gavnet de tre drenge fra Washa at deltage i programmet. Det har i høj grad øget kendskabet til onlinerenseriet, udtaler Karim:

” Vi bliver vist på TV. Det er god eksponering. Vi kommer ud til den målgruppe, vi gerne vil, som er familien Danmark. En dansk familie vasker i gennemsnit 264 gange om året. Det er vores målgruppe – den travle familie med en, to, tre børn. Derudover fik vi mere kapital, og vi kan derfor tilbyde kunderne bedre forhold.”

Fremtiden for Washa er håbefuld og fyldt med potentiale. Den travle børnefamilie har rig mulighed for fremover at give hjemmets vaskemaskine en pause og lade Washa klare vasketøjet.