Arkiver

BusinessNyheder

Nicehair.dk: Fra almindeligt nyhedsbrev til salgskanal

NiceHair.dk er en webshop, der sælger beauty produkter online. Hele 15-20 procent af Nicehairs produkter sælges gennem deres mailkampagner.

E-mail marketing er blevet en signifikant del af Nicehair.dk’s forretning, lyder det fra marketingsansvarlig ved Nicehair.dk og investor i Roomsa.dk, Simon Elkjær.

”Det er super vigtigt. E-mail er vores bedst konverterende kanal, og den står for mellem 15 og 20% af vores omsætning,” fortæller Simon Elkjær.

Det har dog ikke altid været med succes, at virksomheden har sendt deres nyhedsbrev ud til deres brugere. I starten udsendte Nicehair nyhedsbreve 1-2 gange om måneden. Nu er det nærmere 3-4 gange om ugen. Udover mængden af nyhedsbreve har formen på brevene også ændret sig, forklarer Simon Elkjær. De første nyhedsbreve var bygget op som en almindelig e-mail uden et Call to Action – en besked omkring en produkt nyhed og et generelt billede.

”Vores nyhedsbreve er blevet meget længere, og vores Call to Actions er skarpe. Vi har også fået rigtig god tracking etableret,” fortæller Simon Elkjær om de ændringer, der har ført til virksomhedens øgede salg via nyhedsbreve.

Bild ikke kunderne noget ind
Simon Elkjær forklarer endvidere, at det ikke virker at prøve at bilde kunderne noget ind eller at lave korte irrelevante nyhedsbreve.

”Vi sælger ikke ret meget, hvis vi sender et tilbud ud, der ikke er et tilbud. Derudover virker det langt bedre med et nyhedsbrev spækket med produkter frem for en masse tekst,” lyder det fra Simon Elkjær.

Det gælder ifølge Simon Elkjær om at finde formålet med nyhedsbrevet, og derudover om at sørge for lækre billeder af de produkter, som virksomheden ønsker at sælge. Læserne af Nicehairs nyhedsbreve er også glade for, at Nicehair er begyndt at tilføre nyhedsbrevene mere content end tidligere. Det er dog ikke noget, der kan mærkes direkte på salget, fortæller Simon Elkjær.

De mest sælgende nyhedsbreve
Det er uden sammenligning de nyhedsbreve, hvor der i emnefeltet står noget med udsalg, der har den højeste konverteringsrate.

”I vores tilfælde er det helt klart navngivne udsalgs kampagner, som vi også kører i temaer på siden som eksempelvis ’Påskeudsalg’, ’Januarudsalg’, ’Vinterudsalg’, der er blandt nyhedsbrevenes største succeser,” siger Simon Elkjær.

Afslutningsvis giver han 3 gode råd til andre virksomheder, der gerne vil forbedre deres nyhedsbreve:

  1. Gør en indsats for at både tekst og billeder er af høj kvalitet
  2. Send dem ofte
  3. Send kun et nyhedsbrev, hvis du har noget at sige

 

 

Skriv et svar