Arkiver

E-handelNyheder

E-handel 2015: vidste du at …

Vi kan lære meget om e-handlen i dag og om e-handlen de kommende år, ved omhyggeligt at studere udviklingen af den nordiske og internationale udvikling. At kunne forstå de forskellige tendenser inden for e-handel vil kun blive vigtigere som tiden går. Her får du 15 e-handels facts fra 2015. 

Vidste du at…

1. E-handlen i Danmark er steget med mere end 4 milliarder sammenlignet med 2014 – en stigning på 8 procent.

2. Julehandlen på nettet forventes at stige kraftigt. Danskeres online gaveindkøb vil vokse med 15 procent.

3. I 2015 har rejser og tjenester domineret den danske e-handel. Over halvdelen af alle online forbrugere søgte og bookede rejser online.

4. Dem som handler mindst online, køber film og musik.

5. Mænd generelt handler mere end kvinder på udenlandske webshops.

6. Flere og flere handler via mobilen. Fra 2012 til 2015 er andelen af e-handel via mobilen steget med 19 procent, dvs. at fire ud af ti mindst har handlet én gang via mobil eller tablet.

7. I Danmark stiger antallet af mobile køb mere end hos vores nordiske naboer, Sverige og Norge – danske mobile køb er steget med 13 procent i år.

8. Over halvdelen af forbruget over mobile enheder i Danmark er brugt på rejser og tjenester, og ca. en tredjedel af forbruget er brugt på varer.

9. På trods af introduktionen af nye betalingsmåder som mobilbetaling, er kortbetaling stadig mest anvendt i dansk internethandel – 95 procent af alle e-handels-forbrugere i Danmark har brugt kort til at betale.

10. Der er en generel stigning i abonnementstjenester i e-handlen fra 2014 til i år. Det gælder både TV/Video streaming, musik streaming og abonnementer til både aviser & bøger og dagligvaretjenster.

11. MobilePay er den mest anvendte blandt nye betalingsmetoder i 2015, hvoraf både kendskabet og brugen af MobilePay er steget med hele 39 procent.

12. Betalingen af parkeringspladser online er stigende. I dag betales 40 procent af alle parkeringspladser i Danmark via EasyParks app.

13. Mere end hver tredje forbruger har afbrudt et påbegyndt køb på nettet mindst én gang, fordi betalingprocessen ikke var problemfri eller webshoppen ikke var tilpasset mobile enheder.

14. Det nordiske mobilhandelsmarked har fået 570.000 nye kunder. I Danmark en stigning på 14% (213.000 nye forbrugere).

15. I hele Norden er der et stærkt ønske om at undgå, at skulle indtaste kortdata mere end en gang.

Download hele analysen fra DIBS 2015 her.

1 kommentar

Skriv et svar