En god nyhedsmail kan indfange kunden og opbygge en loyalitetsfølelse- en dårlig nyhedsmail kan jage kunden skrigende bort.
Den danske webshop Nimara.dk har tidligere i år udvidet deres sortiment med kvalitetsmøbler i den lavere ende af prisskalaen. Lige siden lanceringen af boligsektionen har de oplevet massiv interesse fra købere og har derfor valgt at lægge øget fokus på møbelsalg. Email-marketing er blevet en af de centrale markedsføringskanaler for Nimara.dk.
“Vi har oplevet, at øget fokus på e-mail marketing får vores kunder til at vende tilbage og foretage flere køb på vores shop. På denne måde er den form for markedsføring med til at øge salget til de eksisterende kunder. Vi har tilmed kunder som inden for 2 måneder har købt møbler helt op til 3 gange,” lyder det fra en af stifterne af sitet, Mathias Nielsen.
Personlige nyhedsmails gav pote
Mathias Nielsen forklarer at han og teamet har eksperimenteret med forskellige måde at tilpasse deres e-mail marketing, og at det efter deres erfaring er det personlige nyhedsbrev der virker.
“Vores første nyhedsmail var meget enkel, og der var udelukkende fokus på, at der foretages et køb nu og her. Vi ville finde ud af, om man med en meget skarp pris kunne påvirke medlemmerne til at foretage en bestilling på Nimara.dk. I starten havde vi ikke mange medlemmer i vores database, og derfor var det langt fra en succes, men vi oplevede inden for kort tid, at flere og flere åbnede vores nyhedsmail,” siger han.
Nimara.dk oplever, at deres mere personlige nyhedsmail har en højere konverteringsgrad, så derfor fokuserer de altid på at justere og skræddersy nyhedsmailen, så kunden oplever en følelse af genkendelighed. Martin Nielsen siger, at det vigtigste ved email marketing, er opbyggelsen af det personlige forhold mellem virksomheden og kunden. Men nyhedsmailen må heller ikke blive for kompliceret og uigennemsigtig for kunden. Den skal være letlæselig og ikke for tung på tekst. De fleste modtagere har en travl hverdag og springer over, hvis der er for meget tekst.
Nimaras fem skarpe om e-mail marketing
- Variation i e-mail marketing er vigtigt! Det er ikke altid nødvendigt med skarpe tilbud for at skabe opmærksomhed og lave en god nyhedsmail. Sørg også for at variere i typen af tilbud.
- Find en naturlig balance med det antal nyhedsmails du udsender. Det er en hårfin balance, så man ikke skræmmer eksisterende og nye potentielle kunder væk.
- E-mail marketing er en oplagt mulighed for at skabe et personligt forhold mellem virksomhed og kunden. Gør det personligt og lav skræddersyede nyhedsmails så kunden føler sig i centrum.
- Mindre tekst og flere billeder. Vores kunder trykker på billeder!
- Brug altid et nyhedsbrevssystem, som kan måle og analysere på dine udsendte nyhedsmail.