Ifølge en undersøgelse, som Rainmaking har lavet blandt mere end 100 startups, er der tre gennemgående problemer, som de fleste startups kommer til at slås med på et tidpunkt i deres udvikling: Rekruttering, finansiering og “Best Practice Tools”.
Nu lancerer kontorfællesskabet i samarbejde med Danske Bank så deres bud på en løsning på netop disse tre problemer: Thehub.dk.
Starter med rekruttering
Starten på projektet er at bygge en rekrutteringsplatform, der fokuserer på at matche startups og kandidater, da det i følge Jarl Rosenlykke, som har været med til at lave undersøgenlsen, er det største problem, som kontorfællesskabet kan være med til at løse for startups.
“Inden Thehub.dk var der ikke et sted, man kunne pege på, der udelukkende har som formål at varetage rekruttering til startups og vækstvirksomheder på tværs af Danmark,” forklarer han.
“Værdien for startups skal jo vise sig over tid. Det, vi starter med nu, er blot en lille del af visionen, men allerede i dag er vi begyndt at drive kandidater til startups, der ellers har svært ved at få besat deres stillinger,” uddyber Jarl Rosenlykke.
Han har tidligere været en del at acceleratorprogrammet Startupbootcamp, der holder til i lokalerne hos Rainmaking Loft på Holmen i København.
Kandidater fra erhvervslivet kan ikke finde startup-jobbene
Undersøgelsen omfattede også potentielle kandidater fra dansk erhvervsliv. Her viste det sig, at kandidaterne fra erhvervslivet havde svært ved at finde oplysninger om hvordan de kan søge et job i et startup eller en vækstvirksomhed.
“Det kom frem at de havde meget svært ved at gennemskue, om der var snak om en lille startup med 2 ansatte eller en vækstvirksomhed med 30 ansatte. De eksisterende jobsites varetager ikke dette indblik særligt godt.
Derfor så vi det, som vores mission af skabe bedre gennemsigtighed, så kandidater har nemmere ved at få indblik i en virksomhed, hvad de laver, og den kultur de har,” forklarer Jarl Rosenlykke.
For at imødekomme manglen på informationer helt konkret har Thehub.dk været ude i felten og tage billeder og interviewe en del af virksomhederne, som nu er featured på websiden.
Erhvervsliv og startups skal udnytte deres synergier
Som nævnt er det Danske Bank og Rainmaking der i fælleskab har skabt platformen. Samarbejdet er en del af Danske Banks nye linje over for startups.
“Danske Bank har i mange år forpasset chancen for at gøre sig interessante over for startups, og det forsøger de nu at lave om på,” fortæller Jarl Rosenlykke.
“Hos Rainmaking har vi startet et startup studio, hvor vi starter og driver virksomheder for erhvervslivet. Vi syntes, at det var et perfekt match at starte med at skabe værdi for vores eget community.”
Har man som startup lyst til at rekruttere gennem Thehub’s program kan man kontakte administrationen via deres hjemmeside. Alle startups er velkomne til at benytte servicen.
2 kommentarer