ChurchDesk har tidligere gjort sig bemærket med deres digitalisering af kirken via deres simple arbejds- og kommunikationsplatform. Nu lancerer startuppet endnu et digitalt tiltag, som skal erstatte den forældede kirkebøsse, og hjælpe kirkerne med digitalt at kunne modtage donationer og betalinger.
ChurchDesk har tidligere gjort sig bemærket med deres indtog på et sløvt nichemarked med fokus på at digitalisere kirken via en simpel arbejds- og kommunikationsplatform. Platformen er det perfekte værktøj til kirken, og har visionen om at gøre arbejdet i kirken lettere, og engagere kirkens medlemmer på en ny måde
Alle kan bruge platformen, da den ikke kun forbeholder sig én bestemt religion og kirke. Derudover er platformen let, brugervenlig og det forventes ikke, at brugerne er IT-eksperter.
Det er omtrent seks år siden, at Christian Steffensen etablerede startuppet, dengang under navnet Kirkeweb, og bevægede sig ind på det danske marked. Sidenhen har de udviklet sig eksponentielt og ekspanderet til udlandet med flere investeringer og business angel Klaus Nyengaard i ryggen.
På platformen opererer mere end 1.000 kirker fordelt på hele 23 lande, og der tilmeldes cirka 100.000 medlemmer hver måned.
Læs også: Danske Churchdesk rejser 13 millioner kroner
Kirkebøssens MobilePay
Nu vil ChurchDesk føre digitaliseringen videre, og sætter dermed fokus på donationer og de små indsamlinger, som kirken ellers foretager sig.
Som de forklarer, ved de, at det er vigtigt for kirken at kunne modtage donationer og betalinger fra billetsalg, caféer og udlejning. Netop derfor introducerer startuppet tiltaget, som skal gøre det mere simpelt for kirken at administrere, og nemt for den enkelte bidragsyder at donere og betale enten via kirkens hjemmeside, eller fra en mobiltelefon.
Tiltaget minder i høj grad om digitale betalingsformer, vi i forvejen kender, som MobilePay og Swipp, hvor bitcoins overføres.
Som kirke og bruger af Bidrag skal man blot indtaste ens betalingsoplysninger én enkelt gang, hvorefter man godkender bidragene med et enkelt klik på en knap.
Læs også: Churchdesk og et marked med millarder af kirkegængere
Onlinebetaling samlet på én platform
ChurchDesk forklarer, at det kan være kompliceret, at modtage online betalinger på flere platforme, og netop derfor har de valgt at fjerne kompleksiteten for kirken.
Med Bidrag forsimples modtagelsen af donationer og betalinger for kirken, samtidig med, at kirken ikke behøver en aftale med en tredjepart, for at modtage betalingerne.
Læs også: Churchdesk: At være ene founder på et uberørt marked