Det danske startup Queue-It vandt prisen “Supplier of The Year” ved et stort gallaarrangement i Dublin i går aftes. Til stede var alle spidserne inden for den europæiske billetbranche.
Prisen blev overrakt af Ticketing Technology Forum på deres årlige konference, som er det førende årlige event i branchen. I går var mere end 450 delegerede og 200 organisationer samlet for at deltage. I år var første gang, der var prisuddeling og Queue-It var nomineret i kategorien ‘Industry Supplier’, hvor prisen uddeles for service, innovation og support i branchen. Startuppet vandt prisen på baggrund af stemmetallet fra de 450 deltagende gæster.
“Vi er meget stolte af denne pris og beærede over, at så mange mennesker i branchen har stemt på vores teknologi. Det betyder, at vi skaber værdi for mange virksomheder i billetindustrien og deres kunder”, udtaler Niels Henrik Sodemann, CEO og medstifter i Queue-it.
Queue-IT er et virtuelt køsystem, der leveres som SaaS, baseret på cloud computing. Som kunde hos Queue-IT benytter man det til at sikre sig mod nedbrud ved transaktionspeaks, hvor rigtig mange brugere prøver at tilgå et website på samme tidspunkt. Man kender det, man har fundet en koncert eller event, man gerne vil til. Salget starter på et bestemt tidspunkt og 15 min. før går man ind på hjemmesiden. Denne er allerede utilgængelig på grund af et brugerpeak – det er her Queue-IT sætter ind og hjælper, webshopejere, billetsælgere, kommuner og meget mere.
“I vores løsning bliver slutbrugerne placeret i en kø i henhold til princippet ’først til mølle’, og de bliver løbende informeret om deres individuelle status. På den måde bliver brugeroplevelsen transparent og fair, og det gør kunderne mere rolige i forbindelse med køb af billetter,” fortæller Niels Henrik Sodemann.
Læs også: Queue-it runder 1 milliard brugere