Arkiver

FintechNyheder

Lunar Ways ambitiøse vækstmål: 85.000 nordiske kunder i år

Med en lettilgængelig bankingløsning til mobilen vil Lunar Way gå fra beta til 85.000 nordiske kunder i 2016.

De første konti er oprettet og kunderne har modtaget deres Lunar Way-Mastercard. Men antallet af beta-brugere hos Lunar Way skal stadig tælles i nogle få tusinde. Alligevel har det århusianske startup på kort tid formået at tiltrække sig meget opmærksomhed.

European Fintech Awards er blandt dem, der har fået øje på det danske startup. I april blev Lunar Way nemlig blandt de udvalgte få, der pitchede deres produkt på konferencen. Det gjorde de så godt, at de fik en 2. plads i kategorien ‘Challenger Banks’.

”Sådan en pris er med til at sætte Lunar Way og Danmark på landkortet i det internationale FinTech miljø. Det er vi stolte af,” sagde Mark Dissing Bækgaard, Head of Marketing and Communications, i den forbindelse.

Samtidig har Lunar Way netop fået nye, tunge kompetencer i bestyrelsen inden den store lancering senere på foråret.

Den nye bestyrelsesformand hedder Henning Kruse Petersen. Han er tidligere koncerndirektør hos Nykredit og forhenværende formand for Finansiel Stabilitet. Samtidig er Tuva Palm tiltrådt bestyrelsen, som er CTO hos Nordnet Bank.

”Som et disrupter-brand kan man nemt få skudt i skoene, at man bare vil ind på markedet og lave lidt ballade. Det er på ingen måde hensigten. Vi vil muligvis støje lidt, men vi er her 110 procent for at gøre en stor forskel i den danske banksektor. Vi kommer med et nyt koncept, som ikke er set før, og derfor er vi rigtig glade for, at to så erfarne erhvervs- og finansfolk har valgt at indtræde i vores bestyrelse,” siger stifter og CEO, Ken Villum Klausen, Lunar Way.

Og hvordan skal Lunar Way så nå de 85.000 kunder i år?

”Det er et super ambitiøst mål. Men vi mener også, vi udvikler en service, der kan leve op til det. Det ultra korte svar: ‘by the strength of word of mouth’,” siger Mark Dissing Bækgaard.

Lunar Way starter ud i Danmark. Senere på året er det planen at åbne i Sverige og Norge, inden den danske banking-løsning bevæger sig videre ud i Europa. Målet er at nå 85.000 nordiske kunder i 2016. Ved udgangen af 2017 er det målet at have 270.000 nordiske kunder.

Skriv et svar