Arkiver

CloudEventsIoTNyhederSoftware

Experience Business – nu skal digital markedsføring også være oplevelsesbaseret

Digital Markedsføring Adobe Trendsonline

Selvom smartphone-trafikken vokser, er forbrugerne ikke loyale mod telefonen, når de browser, streamer og foretager andre ting på nettet. 85 procent af os skifter nemlig mellem forskellige enheder, når vi er på nettet. Det viser en ny europæisk undersøgelse fra Adobe.

Undersøgelsen viser også, at den europæiske forbruger i gennemsnit råder over 6,1 forbundne enheder, men at kun 40 procent mener, at brands er gode til at give konsistente og personlige brugeroplevelser på tværs af enheder. Det tvinger virksomheder til at se sig selv som experience businesses og satse på oplevelser, der kan fastholde forbrugernes opmærksomhed.

”Brands skal i dag være totalt fokuserede på at give deres kunder en personaliseret og brugervenlig oplevelse, uanset om det er på en app, på et website eller i den fysiske butik. Forbrugerne har tårnhøje krav og en meget lille tålmodighed, fordi mængden af informationer og muligheder er enorm. De brands, der klarer udfordringen, kan udråbe sig selv til at være ’experience business’, hvor det primære formål er at sikre en engagerende brugeroplevelse,” siger Nordisk Kommunikationschef i AdobeJes Schyum.

I løbet af sidste år steg smartphone-trafikken i gennemsnit med 36 procent, men det betyder ikke, at vi holder os loyalt til telefonen, når vi browser, streamer og handler online. For en dårlig online-oplevelse får os lynhurtigt til at smutte videre. En ny europæisk undersøgelse fra Adobe viser, at 85 procent af os skifter mellem forskellige enheder, når vi er online – for eksempel fra smartphone til tablet eller PC. Og der er nok at skifte imellem, for den europæiske forbruger råder i gennemsnit over 6,1 forbundne enheder.

Syv ud af ti europæere mener, ifølge undersøgelsens resultater, at det er dårligere at browse på smartphone end på desktop. Derudover mener kun 40 procent, at brands gør det godt, når det kommer til at give konsistente og personlige brugeroplevelser på tværs af enheder.

Undersøgelsen er foretaget blandt 5.000 europæiske forbrugere og blev præsenteret i dag på Adobe Summit i London, en af verdens førende konferencer for digital markedsføring. Resultatet kan ses som et udtryk for, at forbrugere i dag kræver en helstøbt og fængende onlineoplevelse, hvis de skal blive hængende i længere tid.

Adobe Summit i London – 5.000 deltagere fra hele verden

Adobe Summit, der finder sted i London i dag og i morgen under hovedtemaet Experience Business, er verdens førende konference for digital markedsføring. Konferencen omhandler de nyeste forbrugertendenser og præsenterer desuden en række produktnyheder fra Adobe, der kan hjælpe virksomheder med at blive endnu mere kundecentriske.

Blandt Adobes produktnyheder er:

  • Data Science: Nye muligheder for at registrere data på tværs af Adobe Creative Cloud, Adobe Document Cloud og Adobe Marketing Cloud, der kan hjælpe virksomheder med at levere engagerende og personlige brugeroplevelser på tværs af enheder, fysiske lokaliteter og apps.
  • Datadrevet annoncering. Adobes nye annonceringsmuligheder i Adobe Media Optimizer understøtter kreativt annonceindhold med deep data insights, så virksomheder kan målrette deres annoncer langt mere specifikt end hidtil. Med en tæt integration med digitale marketingværktøjer på tværs af Adobe Marketing Cloud, kan annoncører udnytte et bredt sæt af forbrugerdata og effektivt nå ud til brugere på tværs alle kanaler.
  • Et endnu større økosystem af Adobe-partnere. Adobe offentliggør en række nye partnere på tværs af Europa – for eksempel Ensemble Systems, DigitasLBI France, The App Lab og Netcentric.

Skriv et svar