Arkiver

E-handelNyheder

Linkprofil i Pinsen: 3 råd til bedre linkbuilding

Digital, sociale medier, debat, diskussion, kommunikation

Henover Pinsen får du et lille mini-kursus i at bygge en sund linkprofil. Vi har bedt ekspert i online markedsføring og forfatter til Linkbuilding Bogen, Henrik Bondtofte om at forklare de grundlæggende principper bag  linkbuilding.

Henrik Bondtofte er CEO og medstifter af online marketing-bureauet Bondtofte Og Co. og så har han lige udgivet Linkbuilding Bogen, som giver indblik i, hvad linkbuilding er og hvordan man, som indehaver af en hjemmeside selv kan styre sin linkprofil og dermed få en bedre rangering i søgemaskinernes resultater. I tredje del af ‘Linkprofil i Pinsen’ giver han sine tre bedste råd til en sund linkprofil.

Sørg for dine links er relevante

Få gode kvalitetslinks fra relevante websites, dette bør være din primære motivation i dit linkbuilding arbejde. Relevante links defineres ved at være indholdsmæssigt relevant i forhold til det der linkes til. Relevante links er mere værd, fordi de bekræfter over for søgemaskiner, at det, du har skrevet er korrekt og at andre, der skriver om samme emne, anbefaler det, du har skrevet om emnet. Det ophøjer din ekspertstatus, som i søgemaskiner, måles i autoritet.

Disavow

Fjern alle links der ikke ser reelle ud eller ‘disavow’ dem, det er meget bedre at have nogle få, gode, indgående links end at have mange middelmådige eller måske ligefrem skadelige.  Undgå at indgå i nogen former for mærkværdige linkbyttehandler du bliver foreslået på diverse forums eller e-mails og vær opmærksom på hvilken type links, din SEO-partner skaffer dig, hvis du har en sådan.

Lav noget PR

Sørg for at få indgående links fra nyhedsmedier, at investere i noget assistance til PR kan være guld værd. Nyhedsmedier er meget populære og popularitet måles i søgemaskiner igennem antallet af links og en vurdering af hvor populære de sider, der linker selv er. Nyhedsmedier har stort set altid, en ufattelig stor mængde indgående links fra et virvar af kilder, da de skriver om øst og vest. Det betyder også, at de her websites opbygger sig en umådelig stor popularitet målt igennem links og den popularitet kan føres videre til dig.

3 kommentarer

  • Ja, linkbuilding er næsten alfa-omega, hvis man ønsker at være synlig på Google.

    Jeg har virkelig mærket effekten af det på min galleri-side (https://mynewart.dk) hvor vores salg af malerier er eksploderet efter vi kom op i top 3, sammenlignet med tidligere, hvor vi cirkulerede rundt på side 2 og 3.

    Det kan virkelig godt betale sig at sætte sig ind i det – eller alternativt betale sig fra det 🙂

  • Som det ses i kommentaren foroven har man glemt vigtige nøgleord til opnå linkbuilding og trafik.

    Jeg er så enig. Vi kæmper for at opnå samme position med salg af malerier, at være på side 1 har stor betydning.
    I dag er vi på side 1 med kvalitets malerier og vi arbejder på enkle ord som maleri.

    (https://www.kunstsamlingen.dk)

Skriv et svar