2015 blev et godt år for online modevirksomheden Miinto, som leverede det bedste resultat i fire år – og nu får virksomheden endnu et milliontilskud fra en af Europas største mediekoncerner.
De har Skandinaviens største udvalg af tøj; dametøj, herretøj, sportstøj og accessories, de har mere end 238.000 varer og tusindvis af brands, og nu har de også fået nogle ekstra millioner kroner ind på kontoen.
Online markedspladsen, Miinto, har nemlig offentliggjort deres årsregnskab, og kan fremvise det bedste resultat i fire år. Samtidig har den nuværende hollandske investor, mediekoncernen RTL, skruet op for investeringen i virksomheden og skudt 31 millioner kroner i Miinto.
Læs også: Top 50: Miinto spotter tendenser
Tøjsalget steg med 13 procent i 2015 sammenlignet med året før, og antallet af ordrer leveret til butikkerne steg fra 489.000 til 550.000 ordrer. Det betyder, at året ender i et positivt EBIDTA-resultat, og en fremgang på 8,3 millioner kroner sammenlignet med 2014 samt 27,4 millioner kroner bedre end 2013. Altså det bedste årsregnskab de seneste fire år.
Et stærkt fundament for 2016
Det har fået RTL til at kalde virksomheden ambitiøs og konceptet stærkt, og mediekoncernen glæder sig til at fortsætte samarbejdet. Pengene vil Miinto geninvestere i forretningen, da de endnu har store vækstambitioner, fortæller medstifter Konrad Kierklo.
”Jeg er meget tilfreds med Miintos fremgang. Det har været afgørende for os, at væksten er sund, og at vores forretning er gearet til fremtidig vækst. Det giver et stærkt fundament at bygge videre på i 2016,” fortæller han i en pressemeddelelse.
Læs også: Årsregnskab: Miinto vendte kurven i 2014
Den positive udvikling i Miintos resultat er sket på trods af store investeringer og kursudsving på den norske og svenske krone, og bundlinjen efter skat endte på -2,2 millioner kroner, hvilket er en fremgang fra en bundlinje på -10,6 millioner kroner i 2014.
Konrad Kierklo har store forventninger til 2016 og forventer, at den organiske vækst fortsætter på tværs af markederne.