Markedet for computerspil og online gaming er attraktivt. Og nu vil Nordisk Film lægge en del af deres forretning i spilindustrien.
Nordisk Film vil over de kommende år investere et trecifret millionbeløb i nordiske mindre og mellemstore spilvirksomheder, skriver Finans.dk.
Nordisk Film har i en årrække været distributør af blandt andet Sony Playsation i Norden. Investeringerne er altså en del af Egmont-koncernens samlede strategi, og Egmont har tidligere udtalt, at de gerne vil investere i digitale forretninger.
En naturlig forlængelse af forretningen
Spilindustiren ligger altså i naturlig forlængelse af Nordisk Films forretning siger seniorpartner i Promentum Capital, Janos Flösser til Finans.dk.
Han siger, at gaming er blevet en integreret del af underholdningsbranchen, og at det derfor er klog af Egmont at investere i interaktiv underholdning, skriver Finans.dk
Nordisk Film som samlende kraft
Og markedet for computerspil er hurtigt voksende. Tilbage i 2013 lød omsætningen af computerspil på 1,43 milliarder kroner. En vækst på 83 procent i forhold til 2011, viste tal fra Multimedieforeningen. 66 procent af omsætningen var digital, og det er typisk gennem downloads fra computer, konsol og mobil, at danskerne køber deres spil.
Også globalt vokser spilmarkedet, og herhjemme kan Nordisk Film blive en samlende kraft, der kan give branchen et skub, skriver Finans.dk.