Statiske envejsanmeldelser eller kommentarer kan med en ny integration blive lavet om til tovejskommunikation. Noget som Trustpilot, Amazon og eBay allerede er i fuld gang med gennem Zendesk.
Når en kunde eller forbruger aktivt går ind og anmelder en service eller en vare, sker det sjældent på virksomhedens egen kanaler. Kunderne foretrækker nemlig deres egne kanaler for eksempel sites som Trustpilot. Men mange virksomheder vælger ikke at bruge ressourcer på at besvare anmeldelser og kommentarer her, fordi arbejdet på tværs af kanalerne kræver tid og penge.
Men det er ærgerligt. For så står beskederne ubesvarede hen, og fremtidige kunder går måske tabt, da rigtig mange forbrugere faktisk bruger online anmeldelser til at beslutte, hvor de vil lægge deres penge.
Zendesk lancerer ny integration
Derfor har Zendesk lanceret en ny mulighed for integration, hvor virksomheden kan være i dialog med sine kunder på utraditionelle kunderservicekanaler. Softwaren gør statiske envejsanmeldelser, kommentarer og beskeder til dynamisk tovejskommunikation, som trækkes ind på virksomhedens egen kundeserviceplatform. Her får virksomheder så samlet alt ét sted, og så kan dialogen begynde.
”Den gode kundeoplevelse er betinget af både service og engagement fra virksomhedernes side. Derfor er det vigtigt, at god kundeservice leveres på de rigtige steder, på de rigtige tidspunkter – og på alle kanaler” siger Jesper Hvirring Henriksen, direktør for Zendesk i Danmark, i en pressemeddelelse.
Sikrer mere effektiv kommunikation
Trustpilot er en af dem, der allerede styrer disse interaktioner i Zendesk.
”De virksomheder, som bruger Zendesks integration til at besvare Trustpilot anmeldelser vil kunne kommunikere meget mere effektivt med deres kunder end nogensinde før. Med Zendesk kan virksomhederne lytte til deres kunder alle de steder de er online” siger Niklas Stephensen, Head of Global Data Products hos Trustpilot.
Også WeChat, Amazon, eBay og Top-Toy er i fuld gang. Sidstnævnte deltager på Zendesks’ event Relate Spotlight den 20. september for netop at fortælle om, hvordan integrationen mellem Trustpilot-anmeldelser på Top-Toys kundeserviceplatform har påvirket deres forretning.