Bilportalen AutoOffer starter året med endnu en millioninvestering på tre millioner kroner. Pengene kommer fra venturefonden Borean og AutoOffers nuværende investorer. Planen for 2017 er at gøre bilkøb endnu nemmere og mere gennemskueligt.
Markedsføring koster kassen. Og markedsføring skal der til, hvis man vi gøre sig bemærket i bilindustrien. Derfor er bilportalen AutoOffer glade for den nye millioninvestering, som de netop skal bruge på blandt andet reklamer. AutoOffer har i alt fået tre millioner kroner, skriver Finans.dk.
“Vi har brugt en masse penge på at bygge websitet op. Den slags tager tid og koster ressourcer. Derfor var det nødvendigt for os at rejse nogle penge til markedsføring. Lige nu har vi eksempelvis en kampagnevideo på Facebook og Instagram,” siger Søren Malmskov, der er CEO og stifter af AutoOffer til Trendsonline.
Læs også: Danskerne har genfundet lysten til at købe nye biler – på nettet
Det er tredje gang på to år, at bilportalen henter millioner udefra. Pengene kommer fra venturefonden Borean og AutoOffers nuværende investorer. Og noget tyder på, at det er en god idé at investere i bilportalen. Fra 2015 til 2016 er der sket en fordobling af salg via deres hjemmeside og planen er, at markedsføringen vil betyde en fem-seks dobling af deres salg.
Fra discount til premium
Derudover er planen stadig at gøre bilkøb endnu lettere, mere gennemskueligt og til bedre priser, end man finder hos forhandlerne. AutoOffer vil gøre det lige så nemt at købe bil over nettet, som når du bestiller alt muligt andet over nettet. På bilsitet kan du surfe rundt blandt bilerne, se og sammenligne priser, bestille den bil du ønsker og få den leveret lige til døren.
Læs også: Autooffer: “Det skal være lige så nemt at købe en ny bil, som at bestille en pizza over nettet”
For at gøre bilkøbet endnu mere gennemskueligt vil AutoOffer gøre det muligt for brugerne at se den månedlige omkostning for bilerne. Den feature forventes at komme fra slutningen af første kvartal i år. Derudover tilbyder AutoOffer forsikringer til billige priser, som er populære, fortæller Søren Malmskov.
“En tredje ting, der skal give brugerne en tryg oplevelse, er vores nye design. Vi har skiftet vores udtryk fra at være discount-bilkøb til premium,” siger Søren Malmskov, der håber, at AutoOffer bliver klar til at gå internationalt i år.
Læs også: AutoOffers nye platform vil sikre transparens i bilbranchen