Det svenske køkkensite KitchenTime stormer frem i Norden. For at følge med den stigende interesse fra kunder, investerer de nu over 23 millioner kroner i robotlager.
Allerede i gymnasiet havde de unge fyrer bag KitchenTime både deres egen e-handel og arbejdede som konsulenter for andre e-handelsvirksomheder. Kitchentime er nu knap fire år gammel, men vækster eksplosivt.
Allerede inden 2016 var omme og juleræset gået igang havde de en indtjening, der var over 150 procent højere end året før. Det skriver det svenske medie Breakit.
For at følge med den stigende interesse fra kunderne, investerer de nu 30 millioner svenske kroner, eller over 23 millioner danske kroner, i robotlager.
“Denne investering vil mere end tredoble vores kapacitet og samtidig øge effektivitet, som skaber gode forhold for yderligere stærk vækst og forbedret økonomi,” siger viceadministrerende direktør og medstifter KitchenTime, Anton Malmberg.
Skalerbarhed er i høj fokus
KitchenTime Group er ifølge dem selv en af Nordens førende sites med køkkenprodukter til hjemmet. De har over 70.000 produkter og 250.000 kunder i hele Norden. Målet er lige nu at blive Nordens største køkkensite. Og vil man blive det, må man investere.
Derfor underskriver KitcheTime nu en lejeaftale med Sportamore, der giver dem et lager på 5000 m2 i Eskilstuna Logistsikpark i Sverige. Udvidelsen kommer til at give 20 nye arbejdspladser og er et godt skridt på vejen mod at blive rigtigt store.
KitchenTime er aktiv i Finland, Norge og Danmark. Og selvom det nordiske marked målet lige nu, så er det kun planen på kort sigt. På lang sigt vil stifterne, Joel Falck og Anton Malmberg, udvide til Europa:
“Skalerbarhed er noget, vi har fokuseret på siden start, og vi har et ret godt kig på de andre store europæiske markeder. Vi har stærke ejere i ryggen, og det er planen, at der i 2018 er overskud,” siger Joel Falck til Breakit.