Danske Bank har valgt at takke nej til den nye mobile dankort-løsning fra Nets, som ellers skulle have været integreret i MobilePay.
Fra foråret er Nets klar med en app, en mobil betalingsløsning, som giver danskerne muligheden for at bruge deres dankort via mobilen i butikkerne. Og det mobile dankort skulle have været integreret i Danske Banks tjeneste MobilePay. Men den aftale er aflyst, skriver TV2 Business.
Det betyder, at de 3,3 millioner danskere, der bruger MobilePay, ikke får adgang til de nye mobildankort.
Integration vil begrænse innovation
“Efter et langt forhandlingsforløb er Danske Bank endt med at meddele Nets, at det kommende mobile dankort ikke passer ind i MobilePay appen,” sigerJesper Nielsen, chef for Danske Banks Personal Banking, til TV2 Business.
Nets’ mobile dankort vil ifølge ham komplicere brugernes oplevelse af MobilePay og begrænse den innovation, som Danske Bank har i pipelinen for løsningen.
Læs også: Hvordan MobilePay slog konkurrenterne af banen: 2017 bliver skelsættende
Lige før jul foralte chefkonsulent i MobilePay, Michael Schmidt Barsøe, til Trendsonline, om nogle af de funktioner, de arbejder på.
”Det er vigtigt, at det er nemt. Både for brugere og for virksomheder. Vi skal ændre vaner, men det er ikke nok at sige, at vi vil fjerne kontanterne. Vi skal lave funktionaliteter, der imødekommer folks behov for at forbruge nemmere og gøre deres liv lettere. Det gør vi ved at reducere behovet for eksempelvis fysiske kvitteringer og fakturaer,” sagde Michael Schmidt Barsøe dengang og løftede sløret for, at vi inden længe vil kunne betale PBS-regninger ved at bruge swipe-fingeren, og donationer skal automatisk registeres på vores årsopgørelse gennem appen.
Nets fortsætter med egen løsning
MobilePay er nemlig i gang med at udvikle en model, der ikke behøver login, når man betaler for mindre beløb.
Nets satser nu på at lave sin egen dankort-app, skriver Børsen.