Arkiver

Content Ad SpaceSponsoreret indhold

Erhverv: Fashion-iværksættere fra Aalborg udfordrer markedet

Det nystartede danske modebrand Noella er en fortælling om hvordan en stor drivkraft samt indsigt i markedet, kan skabe grundlaget for succes og udfordre en dynamisk branche på iværksætteri og nytænkning.

Noellafashion.dk er stiftet af Lau Kjær Knudsen og hans partner, og er et dansk modebrand med hovedkontor nær Aalborg. Noella er ejet af et dynamisk team med mange års erfaring inden for tøjbranchen. Brandet er repræsenteret i retail-butikker i Danmark, Sverige, Holland, Norge, Spanien og Færøerne. Noella beklæder moderne piger og damer med tidens nyeste trends inden for fashion.

Noella er med til at sætte trenden  

De fleste nuværende brands sælger deres kollektioner på halvårsbasis med et halvt års leveringstid. Noella så her et hul i markedet og har skabt et brand med leveringstid på deres kollektioner på bare 2-4 uger. På denne måde differentierer de sig fra sine konkurrenter og er med til at sætte trenden, da de i højere grad kan tilpasse deres kollektioner til de nyeste trends inden for fashion, modetøj og livsstil.

Noellas mål er at dække den nyeste mode og de seneste trends på dette marked, der er i konstant bevægelse og udvikling. Samtidigt fokuserer Noella på value for money-priser og sin målgruppe, som er den moderne og stilorienterede pige eller kvinde.

Lange arbejdsdage udfordrer konkurrenterne

En god idé er ikke i sig selv nok til at skabe en virksomhed med succes. Det kræver hårdt arbejde og en høj motivation for at lykkes med sin idé. Om netop dette, udtaler den ambitiøse iværksætter: Jeg bliver motiveret af lysten til at skabe noget. Det er motiverende at se hvordan virksomheden konstant er i udvikling på alle fronter. Endvidere motiverer det mig også, at der er en økonomisk vinding at gå efter.”

Lau ligger selv omtrent 50-90 arbejdstimer i virksomheden om ugen. Det er dog slet ikke noget, der gør ham noget, tværtimod. Hans arbejdsuge varierer meget, med både lange arbejdsdage fra kontoret i Aalborg, men også med flere udlandsrejser i forbindelse med agentbesøg og deltagelse i forskellige messer rundt omkring i landet.

Noella deltog f.eks. for nyligt i den prestigefyldte, årlige Copenhagen Fashion Week, hvor de her blev taget rigtig godt imod. Her blev der etableret kontakter med nye agenter på nye markeder i form af Finland, Spanien og Portugal, og virksomheden fik endvidere et højt antal butikker på forhandlerlisten. Især har der været en stor efterspørgsel på de seneste crossover tasker fra Noella.

Kampen om succes i Nordeuropa

Visioner er høje i Noella og målet er både at etablere sig stærkt på det danske marked, såvel som på det Nordeuropæiske marked. Omkring Noellas målsætninger udtaler Lau: Om fem år er Noella forhåbentlig et veletableret og anerkendt brand på de vigtigste markeder i Nordeuropa. I øvrigt har vi gerne +5 konceptbutikker i DK, og er parat til at søge nye markeder uden for EU.”

På nuværende tidspunkt har Noella ikke nogen konceptbutikker, men går alt planmæssigt er de første allerede etableret inden for et par år.

Dog er det allerede muligt at shoppe Noella i en lang række eksterne retail-butikker i Danmark, Holland, Sverige, Finland, Spanien, Norge og på Færøerne.

”Jeg synes, at udviklingen har været rigtig positiv indtil videre, og er også sikker på, at det fortsætter sådan. Man skal dog huske, at det kræver hårdt vedholdende arbejde” Udtaler Lau.

Bedste iværksætterråd

Mange går selv med tanken om, at tage udfordringen op og springe ud som selvstændig. Hårdt arbejde er der ingen tvivl om, at det tager for at få succes, og det har været en fornøjelse at interviewe iværksætteren og få et indblik i hans verden og ambitiøse virksomhed. Han må dog videre til et møde med en ny potentiel samarbejdspartner, og vi slutter derfor interviewet her.

Inden han forlader mødet, når vi lige at få hans bedste iværksætterråd, til jer der selv går med iværksætterdrømmen i maven:

”Det lyder ret cliche, men tag chancen og spring ud i det – vær dog sikker på, at du har sat dig ordentligt ind i tingene, så du ikke brænder nallerne på din investering.”

Skriv et svar