Arkiver

Sponsoreret indhold

Passagerer har millioner til gode for flyforsinkelser

At danske passagerer har adskillige millioner kroner til gode hos flyselskaberne kan lyde som en tidlig aprilsnar, men det er desværre sandt.

 

Selvom antallet af flyforsinkelser generelt har været dalende de seneste år, så er der fortsat mange danskere, som bliver forsinket på flyrejsen. En stor andel af de forsinkede passagerer har af den ene eller anden grund ikke valgt at søge erstatning, selvom man som passager har krav på økonomisk kompensation ved større forsinkelser på minimum tre timer.

66 millioner kroner

 

Sidste års skoleferie bød på et utal af forsinkelser, som burde give en økonomisk kompensation på omkring 66 millioner kroner fordelt på langt over tyve tusinde passagerer.  Den helt store udfordring er, at mange danskere ikke er bevidste om, at man kan søge erstatning, hvis man bliver forsinket på flyrejsen. Det er med til at forklare, hvorfor danskerne har så mange penge til gode.

 

EU-lovgivningen giver alle passagerer ret til erstatning ved flyforsinkelser og flyaflysninger, hvis forsinkelserne og aflysningerne resulterer i, at passageren bliver mere end tre timer forsinket. Lovgivningen er langt fra ny, men den har tilsyneladende ikke fundet vej til alle danskeres bevidsthed endnu.

 

Er du en af dem, som blev udsat for en flyforsinkelse sidste år? Så kan du ånde lettet op ved tanken om, at du kan søge erstatning i op til tre år. Med andre ord kan du sagtens gøre krav på kompensation, selvom det er flere år siden, du kom hjem fra ferien.

 

Læs mere om flyforsinkelse erstatning på nettet.

Flyforsinkelser udgør et stort forretningspotentiale

 

At flyforsinkelser udgør et stort forretningspotentiale er ikke længere nogen hemmelighed. Der er nemlig mange erhvervsdrivende, som har erfaret, at man kan tjene mange penge på at hjælpe danske passagerer med at indkræve kompensation. Flyhjælp, Flypenge, Flightbuddy og AirHelp er blot fire ud af mange virksomheder, som har succes med at tilbyde føromtalte ydelse.

 

Ovennævnte virksomheder har valgt at satse på en og samme forretningsstrategi. Strategien går ud på, at passagererne kun bliver opkrævet betaling, hvis deres sag vindes – ellers er det gratis at søge. Der er dermed tale om en no-cure-no-pay-løsning, som især kommer passagererne til gode. Løsningen giver danske passagerer mulighed for at få afprøvet deres sag uden at skulle have penge op af lommen, før sagen evt. vindes.

 

I takt med at antallet af flyafgange stiger, vil forretningspotentialet blot vokse sig større og større. Er du også blevet forsinket på en tidligere flyrejse? Så kan du søge erstatning i samarbejde med nogle af de mange firmaer, som har både advokater og jurister siddende til at hjælpe dig. Du kan nemt og hurtigt søge via internettet.

Skriv et svar