Arkiver

Sponsoreret indhold

Tips til rekruttering

Har I brug for flere medarbejdere i virksomheden? Her får I vores tips til, hvordan man som virksomhedsleder sikrer sig de bedste medarbejdere til de opgaver, I kommer til at stå over for i fremtiden.

I bund og grund handler rekruttering af nye medarbejdere især om at være på forkant med udviklingen i jeres firma og branche samt at have et godt overblik over, hvilke kompetencer I har, og hvilke I mangler. Desuden er det en fordel at arbejde på at gøre arbejdspladsen attraktiv for medarbejderne, så det er lettere at tiltrække de rette profiler til virksomheden.

Rekruttering til fremtiden

Mange virksomheder rekrutterer medarbejdere ud fra det behov, der er lige nu og her. Det giver god mening, men det er alligevel en bedre strategi at rekruttere ud fra den udvikling, I ønsker for virksomheden. Det kan dog være en udfordring at analysere sig frem til, hvor virksomheden er på vej hen om tre eller 5 år.

Til rekrutteringen kan I vælge at få hjælp fra et professionelt rekrutteringsfirma. De kommer ofte ud til jer og spørger grundigt ind til jeres arbejdsopgaver og behov. På den måde kan de afklare, hvilke kompetencer I allerede besidder, og hvilke I mangler. Og de kan hjælpe jer med at bryde de vante rutiner og få nye øjne på, hvilke nye muligheder, der er oplagte at rekruttere ud fra.

Rekruttering ud fra virksomhedens inhouse kompetencer

Ved rekruttering af en ny medarbejder er der ikke altid overblik over, hvilke kompetencer den tidligere medarbejder havde. Dermed er der heller ikke nødvendigvis forståelse for, hvilken profil man ønsker af den nye medarbejder.

Det kan lette rekrutteringen at få styr på, hvilke kompetencer der allerede er i virksomheden i forvejen. Måske har I allerede en eller flere medarbejdere, der vil kunne overtage opgaverne. Eller måske har I brug for en helt ny profil, der kan komme med friske idéer og nye måder at gribe arbejdet an på.

Assistance til rekruttering af bogholder

Har I brug for en profil, der kan arbejde som bogholder inden for eksempelvis finans eller løn? Accountor har specialiseret sig i rekruttering af bogholdere og andre medarbejder til virksomhedens økonomifunktion. I slipper for den langsommelige proces med stillingsopslag og ansættelsessamtaler, når Accountor vælger de bedste kandidater til opgaven og til virksomheden.

Skriv et svar