Arkiver

Sponsoreret indhold

Derfor skal du have en opdateret B2B webshop

Har du en B2B webshop? Eller er du måske i gang med at udvikle én? Så kan det være en god idé at tænke over, hvad den skal kunne for at give en god købsoplevelse. Ofte er der ikke ligeså meget fokus på brugervenligheden på en B2B webshop fremfor en B2C webshop. Det kan være et problem, da det nemt kan nedbringe salget i din virksomhed. Det bør være lige nemt at handle online, uanset om kunden er en virksomhed eller en privat person. Derfor kan det være, at det er på tide at opdatere din webshop.

Hvad skal din webshop kunne?

Men hvordan får du en B2B webshop, der sikrer en god købsoplevelse?Her er brugervenligheden vigtig. For at din webshop skal være mere brugervenlig, skal den være nem og overskuelig. Det kan for eksempel gøres ved at inddele siden i produktsider og kategorisider og ved at have en god søgefunktion. Det virker måske som meget små tiltag, men det kan være afgørende for, om kunden kan finde det produkt, de leder efter. Samtidig er det også en god idé at have en brugervenlig kurv og check-out-flow, så det også er nemt at afslutte handlen. Det er bare et par af de helt nødvendige funktionaliteter, der er med til at give en nem og overskuelig handel på din webshop. 

Én samlet pakke

Det er også muligt at købe samlede pakker, der sørger for en masse funktionaliteter på én gang. Der er forskellige pakker, alt efter hvor avanceret din webshop skal være. Dermed kan du vælge dét, der passer bedst til din virksomhed. Mere avancerede funktionaliteter kan for eksempel være at lave rabatter til den individuelle kunde eller andet, der samtidig sikrer den personlige relation. På den måde får du nemt en B2B webshop, der giver en god oplevelse for kunden.