Arkiver

Kategorier

Sponsoreret indhold

Ehandels-SaaS Clerk.io med første millionoverskud

Danske Clerk.io blev til, da Hans-Kristian Bjerregaard arbejdede hos Unisport.

Dengang var det en startup med 4 personer i marketingafdelingen, men i løbet af få år forhandlede Unisport sig til den ehandelsgigant, der senere blev solgt til samme kapitalfond, der købte Sportsmaster.

En af de ting Unisport gjorde helt rigtigt var produktanbefalinger. Det kan lyde simpelt – når du har købt en spillertrøje med Manchester United, skal du da ikke også have en drikkedunk med? – men i virkeligheden er det styret af komplekse algoritmer, der ud fra machine learning og AI forudsiger, hvad du er mest interesseret i, ud fra hvad du har lagt i kurven og allerede har kigget på.


Regnskabet i vækst

Allerede i 2017 blev der skabt stor vækst hos Clerk. Bruttoresultatet steg fra 2.7 millioner til 7.7 millioner. Det endelige resultat var dog et mindre underskud som følge af store investeringer i produkt.

Nu er 2018-regnskabet blevet offentligtgjort:

Clerk.ios bruttoresultat endte på 10,7 millioner kroner og et overskud på 2,9 millioner kroner.

Det flotte resultat hænger sammen med flere ting. Det mest væsentlige – hvis du spørger founder og direktør Hans-Kristian Bjerregaard – er dog, at kunderne bliver i lang tid.

”Når vi får en ny kunde på, har vi dem i lang tid, fordi at de tjener flere penge med vores værktøj end uden” forklarer han og fortsætter:

”Du siger ikke et værktøj op, der tjener dig 10 gange så meget, som du betaler for det, og derfor har vi en god forretning.”



Tilfredse kunder er vejen frem

Kundetilfreds kan i den digitale alder kvantificeres.

Clerk.io har hele 115 anmeldelser på Trustpilot og scorer topkarakter med hele 96%, som giver 5 stjerner til virksomheden.

På Capterra har opsalgsværktøjet 5/5 stjerner ud fra 6 anmeldelser, ligesom G2Crowd-rating imponerer med 4.4 ud af 5 stjerner i 23 anmeldelser.