De fleste ved, at et reklamebureau er en virksomhed, som hjælper andre virksomheder med at brande deres produkter og reklamere for dem. Men efterhånden som markedsføring på sociale medier bliver mere og mere populært, dukker der nye slags bureauer op, som kalder sig for digitale bureauer. Men hvad er forskellen egentlig på et reklame og digital bureau?
Hvad er et digitale bureau?
I kraft af den teknologiske vækst opstår der nye behov, hvilket de digitale bureauer er et produkt af. De digitale bureauer bruger de nyeste typer teknologi for at kunne skaffe nye kunder til forskellige kanaler. Men de kan også meget mere end sociale medier. Det er bare generelt et online publikum, som de digitale bureauer henvender sig til, hvilket kan være alt mellem traditionelle medier, sociale medier, pay-per-click eller websites. Et digitalt bureau laver undersøgelser, som analyserer brugeradfærd på en virksomheds medie, så virksomheden kan opnå et større salg. Derudover producerer de også kampagner, som kan benyttes i forhold til det valgte medie.
Hvad er forskellen så?
Det kan være forvirrende at skelne de mellem de to typer af bureauer, og det er måske også fordi, at forskellen ikke længere er så stor. De fleste virksomheder vil gerne kunne være med på samtlige platforme, og derfor er mange reklamebureauer også utrolig meget med, når det kommer til de digitale platforme. På den måde har reklamebureauerne været nødt til at følge med tiden og forbrugernes adfærd – både i den virkelige verden, men så sandelig også på sociale medier. Så hvis du er i tvivl om, hvilket slag bureau du skal benytte dig af i din virksomhed, så er det fuldt forståeligt. Dit valg bør selvfølgelig afhænge af din virksomheds behov, og derfor vil den bedste løsning være at arrangere et uforpligtende møde med de bureauer, som du overvejer at benytte dig af.