En virksomhed i vækst, vil før eller siden kommer til det sted, hvor det er nødvendigt at ansætte flere medarbejdere. Det er i de fleste tilfælde en meget god ting og et sikkert tegn på, at virksomheden klarer sig godt, og at der er fremgang. Afhængig af virksomhedens art, dets størrelse og område, vælger det den bedst egnede metode til at udvide sin knowhow, er at hyre en webudvikler.
Forskelle mellem junior-, mellemniveau- og seniorudviklere
IT-virksomhedsejere i IT-branchen har naturligvis et ønske om at hyre dygtige softwareudviklere og en eller flere web udvikler. De vil ansætte dem baseret på klassificeringen af udviklere, de har brug for. Udviklere klassificeres som junior, mellemniveau og senior. Forskellene mellem disse tre klassifikationer involverer deres års arbejdserfaring, ekspertise og ansvar. Her er de klassiske forskelle mellem junior-, mellemniveau- og seniorudviklere:
Junior udvikler
En Junior udvikler har oftest mindre end to års arbejdserfaring, men besidder de grundlæggende information om software og hardware og kan basis computerprogrammering. Det vil sige han har kendskab til grundlæggende programmering af computerprogrammer og dets værktøjer. En junior webudvikler besidder viden om mindst et programmeringssprog med evnen til at skrive grundlæggende kodning. Derudover kan han fiske små eller mindre b fejl eller problemer softwaren, og arbejde på interne funktioner og værktøjer i softwaren.
Midt-niveau udvikler
En web programmør med Midt-niveau Har to til fire års erfaring og har allerede arbejder på i flere projekter, og har dermed skills i udvikling af software. Han besidder således kompetencer i store dele og faser i systemudviklingen analyse, design, udvikling og test, implementering, dokumentation og evaluering. På den måde får du en medarbejder der kender til måden at løse forskellige problemer og foreslå effektive løsninger på disse problemer og udvikle ting helt selv, og har evnen til at lede et hold af junior udviklere, og samtidig håndtere flere projekter og udfordringer på samme tid. Men ikke nok med det, En Midt-niveau udvikler kan også lave kodning af software, og gøre det bedre, plus han kan opdage eventuelle fejl i kodningen.
Seniorudvikler
En typisk Seniorudvikle Har mellem 5 til 8 års arbejde, herunder erfaring med at løse løse problemer med forskellige kompleksitet og ofte at høj karakter. Det betyder at han har kompetencen til at eksperimentere og finde løsninger på problemer, validere antagelser for dem og evnen til at knytte en idé til en anden for at nå en løsning. På den måde er der mange gode grunde til at ansætte udvikler med disse arbejdsområder. Derved vil din virksomhed få optimeret kvaliteten og strukturen af den tidligere skrevne kode. Mange danske virksomheder har problemer med at finde kvalificeret arbejdskraft indenfor senior udviklere og de kigger derfor mod østeuropa, hvor de kan finde dygtige medarbejdere. På den måde kan de finde medarbejdere der kan kommunikerer med kunder om forretningsprocesserne i deres projekter og har evnen til at omdanne forretningsprocesser til programmeringskode.
Mentorer junior- og mellemniveau-udviklere af teamet og kan udpege opgaver til teammedlemmer på en afbalanceret og effektiv måde, og forstår det fulde omfang af et projekt og fremsæt de bedste forslag og metoder til at udvikle, teste, implementere og vedligeholde et projekt. Dygtige junior udviklere kan styre et team, der gør enkle til komplicerede opgaver, og lave regelmæssige projekter med klaring af kodning og gå udført af mindre erfarne udviklere og giver feedback og forslag til disse koder. Samtidig kan de løse forskellige udfordringer og problemer og afhjælper komplicerede problemer ved anvendelse af designmønstre, samt lave og skrive komplicerede test. Derfor er det en god ide at ansætte udviklere østeuropa.
Der er masser af fordele ved at hyre webudwikler fra østeuropa. Her kan du se en lille liste over de mest åbenlyse fordele.
1. Dygtig medarbejdere
Dagens virksomheder drager fordel af østeuropas vægt på uddannelse. Universitetssystemet i CEE er robust, overkommelig og har specialiseret sig i færdigheder som teknik og videnskab. Dette giver således dygtige medarbejdere til din virksomhed. Det har betydet voksende arbejdsstyrke i f.eks. Ukraine der er meget dygtig inden for it- og softwareudvikling.
2. Voksende antal medarbejdere
Et voksende jobmarked er arven efter årtiers kvalitetsuddannelse i CEE. Inden for disse lave omkostning økonomier er lønomkostningerne minimale, mens kvalificerede arbejdstagere er rigelige. Som et resultat rangerer AT Kearney Global Service Location Index 2019 Ukraine, Bulgarien og Tjekkiet som de bedste muligheder for outsourcing i Europa.
3. Engelsk færdigheder
Meget kan gå tabt i oversættelse med offshore outsourcing-partnere. Engelsk tales bredt i CEE, så du kan forvente, at det fælles sprog er med til at sikre mere effektive og effektive nearshoring områder.
4. Kulturelle ligheder
Partnerskaber med CEE-leverandører nyder en kulturel overlapning. Disse lande deler en tilstødende historie mod Vesten, en præget af teknologisk fremgang. En kulturel tilhørighed, delt sprog og direkte kommunikationsstil gør det lettere at nå en indledende forståelse og skabe resultater. Denne justering hjælper med at strømline arbejdsgangen, forbedre leverandørstyring og reducere dyre misforståelser.
6. Nearshore fordele
Nærhed til CEE letter den daglige drift for alle berørte parter. For virksomheder i Europa er CEE en nearshore-placering. Disse virksomheder kan mødes i realtid og arbejde sammen som en del af en samarbejdsproces. Ukraine er kun få timer foran København og en time foran Tyskland.
Konklusion
Når du hyrer medarbejdere fra østeuropa, vil du opleve stærk arbejdsmoral, og østeuropæere forstår og kan forholde sig tæt til den vestlige kultur. Dette fører til en meget stærkere evne til at arbejde på et direkte niveau med dig. Du får også ærlighed og integritet, daa Østeuropæiske jobansøgere vil aldrig love dig noget, de ikke kan levere. Hvis de ikke kan producere resultater, vil de fortælle dig på forhånd. Derudover du du opleve, at i stort set alle tilfælde vil østeuropæiske jobansøgere acceptere at udføre en lille opgave for at bevise deres færdigheder og viden og vil gøre det gratis. De forstår, at det at arbejde eksternt har sine ulemper, når det gælder opbygning af tillid mellem arbejdsgiver og medarbejder, og vil gøre alt, hvad de kan for at gøre denne proces let.