Arkiver

Sponsoreret indhold

Stigende antal besøgende i Danmarks største udstilling af fliser

Bad & Fliser der ejer Danmarks største udstilling af fliser, har i den seneste årstid oplevet en markant vækst af i antallet af besøgende til deres populære showroom i Glostrup. Den flotte badeværelsesudstilling dækker godt 3000 kvadratmeter, hvilket gør det til en populær destination for personer, der drømmer om et nyt badeværelse. På trods af Bad & Fliser har styrket deres digitale tilstedeværelse på deres webshop, så oplever de faktisk at en stor andel af de besøgende fra hjemmesiden ender med at tage et kig forbi en af deres fysiske butikker. De har nemlig også et stort showroom i København, som appellerer til de travle bymennesker i metropolen.

Det viser, at der er et tydeligt behov for at se og mærke de fysiske produkter i opsatte miljøer, men viser i den grad også, at der er en stor synergi imellem deres webshop og fysiske butik. De fleste starter deres inspirationssøgninger online, men bliver drevet til butikken, da der er tydelige fordele ved en fysisk tilstedeværende virksomhed i denne branche. Det er nemlig ikke lige sådan at bygge et nyt badeværelse, da det både kræver tid og mange penge, hvilket også afspejler den tid, køberne ønsker at investere i at vælge den rette løsning.

Satser på personlige rådgivning og god service

Der findes utallige måder, hvorpå du kan designe og indrette dit badeværelse, hvilket blot gør det sværere for forbrugerne at finde løsningen til drømmebadeværelset. Bad & Fliser har derfor indretningskonsulenter tilknyttet, som kan hjælpe med at rådgive og vejlede, så de sammen med køber finder den helt rette løsning. Den personlige rådgivning og fornemme kundeservice er svær at replicere online, hvorfor det også ses at langt størstedelen af de besøgende fra hjemmesiden ender med at følge rutevejledning til et af de to badeværelsesudstillinger.

I butikken er udvalget også langt større, men der er dog stadig et fint sortiment på webshoppen, hvor alle de populære fliser såsom Mosaik, Terrazzo, Terracotta, Glasmosaik, Metro samt natursten kan købes. Særligt Terrazzofliser er blevet populære, fordi de er tidløse i deres design og passer ind i langt de fleste indretningsstile. Blandt Terrazzofliser findes der nemlig mange forskellige farver, mønstre, størrelser og overflader, der kan tilpasses ud fra behov. Typisk ses en sleben overflade, men fliserne kan også blive poleret eller børstet.

Selvom butikken er populær, vil den ikke kunne stå alene, fordi den digitale marketingsindsats er med til at skabe den kontinuerlige vækst af besøgende.

Digital marketing baner vejen for vækst

I denne tidsalder er det uundgåeligt for en virksomhed at have en online tilstedeværelse – i hvert fald hvis du ønsker succes. Tendenserne viser at forbrugerne starter købsrejsen online, men ikke nødvendigvis afslutter den der. Derfor er det vigtigt for en butik at have en synlig profil på sociale medier og Google My Business, da det kan være med til at skabe trafik. Derudover er digital markedsføring også en virkelig god mulighed for at eksponere sig selv for lige præcis den målgruppe, som man ønsker. Ved online markedsføring er det dog vigtigt, at du har opsat kampagner og konverteringssporing korrekt, for at kunne arbejde datadrevet med din annoncering. Har du ikke selv det store kendskab til digital marketing, så kan du med fordel få hjælp fra et marketing bureau, som kan hjælpe dig med alt fra Facebook annoncering til SEO, YouTube og Google Ads.

Konverteringssporing kan være alt fra omsætning til rutevejledning, mobilopkald og udfyldte kontaktformularer. Det er altafgørende at du måler på disse parametre, så du får det mest retvisende billede af effekten fra din annoncering. Udover de klassiske målsporinger, så er det faktisk også muligt at måle på offline konverteringer med Facebook annoncering. Ved at lave et udtræk over salg fra butikken, så kan du rent faktisk match det op imod din annoncering på Facebook. Det vil dermed give dig et billede af, hvor mange der har købt i butikken på baggrund af de annoncer, som de er blevet eksponeret for på de sociale medier.

Online markedsføring er holistisk

Online markedsføring er en holistisk disciplin, hvor det ofte er helheden, der gør forskellen. Det er sjældent, at Google Ads, YouTube, SEO eller annoncering på sociale medier kan stå alene. De komplementerer nemlig hinanden så godt og synergieffekten er ikke til at tage fejl af. Den trafik du måske driver via organisk trafik, kan bearbejdes gennem retargeting på sociale medier og i sidste ende udlede et salg eller besøg til butikken.

SEO er en fantastisk kanal til at drive organisk trafik ind, hvilket vil sige at du ikke betaler for dine visninger eller klik i søgeresultatet. Der findes mange holdninger til søgemaskineoptimering, men kort fortalt kan du inddele det i arbejdet med selve hjemmesiden og uden for hjemmesiden. Førstnævnte kaldes også for on-page SEO, hvor det handler om at sørge for teknikken er på plads, men også at der er tekstindhold på siden, der indeholder relevante søgeord. Arbejdet uden for hjemmesiden kaldes også for linkbuilding og handler kort sagt om at få links fra andre hjemmesider, som kan være med til at styrke populariteten af din egen side.

Google Ads er en af de mest populære digitale marketingkanaler, og det er ikke uden grund. Hvert sekund sker der nemlig tusindvis af søgeforespørgsler, som du kan blive repræsenteret på gennem annoncering. Du kan selv vælge hvilke søgeord du vil blive vist på, hvorfor du også bør lave en grundig søgeordsplanlægning af dine kampagner.

Annoncering på sociale medier som Facebook, Instagram og Pinterest er effektivt særligt inden for boligindretning. Det er et push medie, hvilket betyder du selv vælger den målgruppe, som du ønsker at vise dine annoncer til. Det er modsat Google Ads, hvor du kun kan ramme dem der søger. Du kan dog også lave pull marketing i form af retargeting, hvor du målretter dine annoncer mod tidligere besøgende. Det er effektivt, eftersom de allerede har vist interesse for din virksomhed.