Nustay er et dansk startup, der fokuserer på hotelbranchen. Kort fortalt, så matcher de kunden med det rette hotel via big data analyse. Trendsonline har haft en snak med dem om at rekruttere talent igennem The Hub.
The Hub er en online platform med fokus på vækstende startups. Platformen blev lanceret i december 2015. I første omgang med et fokus på at matche startups med de rette medarbejdere. Platformen er, ifølge The Hub, blevet vel modtaget af startups såvel som feltet af potentielle kandidater.
Nustay.com har bygget en platform, der skal hjælpe luksushoteller med at få afsat deres ledige værelser. Det nye ved Nustay.com er, at de giver hotellerne mulighed for, at give unikke tilbud til hver enkelt gæst.
Nustay.com søger altså at skabe et perfekt match mellem det specifikke hotel og den enkelte gæst. Dette gør de med en selvudviklet algoritme, som rangerer gæsterne ud fra deres profil, interesser og forbrugsmønstre. Stifter Mathias Lundoe Nielsen, har store forventninger til platformens potentiale.
“Vi har knækket koden og løst en række problemer for luksushotellerne, og gæsterne, som ingen andre har kunne gøre tidligere,” siger Mathias Lundø Nielsen og fortsætter: “Spørgsmålet er ikke, om der er et grundlag for virksomheden, spørgmålet er, hvor stor virksomheden kan blive.”
Talent via The Hub
Doug Costello, Senior Contract Manager i Nustay, fortæller, at de har brugt The Hubs rekrutteringsplatform til at hente talent hjem til mange stillinger. Startuppet oplever nemlig en hastig vækst for tiden, så de har mange stillinger, der venter på det rette talent, fortæller han. Alt fra en Senior Software-udvikler til grafiske praktikanter.
“Jeg er faktisk en fan, jeg kan godt lide layoutet af siden, grafikken er lækker og platformen er enkel at bruge,” fortæller han.
Doug Costello lægger stor vægt på platformens brugervenlighed, både for dem, men også for dem, der søger jobsene.
“The Hub tjekker alle annoncer igennem, så når man indrykker et jobopslag, så tjekker de fakta og korrektur. På den måde er man sikker på, at opslaget tager sig ordentligt ud og ikke kommer til at virke useriøst. Og jeg tænker, at det også er en fordel for ansøgerne, at de er sikre på, at det er reelle og troværdige opslag,” fortæller han og uddyber sine tanker omkring enkelheden.
“Det er nemt at få kontakt til de udvalgte ansøgere, men det er også nemt at afvise ansøgere, hvis man ikke lige synes, at de er de helt rette. Men The Hub sender jo heldigvis kun ansøgere, der matcher profilen, så allerede der, bliver der sorteret godt,” forklarer han.
Nustay har haft gode erfaringer med at benytte The Hubs platform, fortæller Doug Costello, og vil helt sikkert bruge den igen. De har prøvet flere andre lignende platforme, men har ikke følt, at de var lige så gennemarbejdede som The Hubs. Derudover har Nustay plads i Rainmaking, som har været med til at starte The Hub op, så det lå lige for, at prøve platformen af, da de manglede talent til virksomheden.