Har du hørt om visuel identitet før? Selve begrebet virker måske fjernt for nogle, men ikke desto mindre er det et særdeles essentielt begreb indenfor virksomhedskommunikation. Vi husker det, vi ser, og vi lægger specielt mærke til det, der virker interessant, ambitiøst og behageligt for øjnene. Med andre ord husker vi det, der gør os nysgerrig. Det er hele essensen af visuel identitet: At skabe et image over din virksomhed, som kunderne finder troværdigt og mindeværdigt. Succes afhænger af, at din virksomhed bliver husket, og det sker, når et bestemt brand bliver lagret i kundemålgruppens hukommelse. Der for er visuel identitet så vigtigt, da det skaber et grafisk udtryk, som kendertegner netop din virksomhed. Og det kan godt være kompliceret at gøre.
Hvad betyder det for din virksomhed?
Men hvad betyder visuel identitet for din virksomhed? Hvorfor er det noget, som du bør investere tid og penge i? Visuel identitet er alle de elementer, som øjet kan se, der kendetegner din virksomhed. Alle store virksomheder har en eller anden form for visuel identitet, som adskiller dem fra deres konkurrenter. Noget, som får dem til at skille sig ud. Tænk på det som et førstehåndsindtryk, der aldrig bliver glemt.
Hvad indebærer visuel identitet?
Visuel identitet indeholder mange facetter. Det skaber en rød tråd i din virksomheds image, som går igen på produkter, filialer, kommunikationsværktøjer og informationshjemmesider. Visuel identitet gælder selve virksomhedens billede udadtil, og det er bl.a. visitkort, magasiner, annoncer, breve, brochurer, profilfilm, mails og hjemmesider.
Hvad giver det af værdi?
En solid og genkendeligt visuel profil giver virksomheden et boost for at fremstå værdifuld. Det fanger din målgruppes interesse ved at appellere specifikt til dem. Internt i virksomheden skaber det mere synergi, fordi der bliver skabt en fælles referenceramme.
Professionalisme og seriøsitet
Det er nemmere at foretage forretninger med virksomheder, der har styr på deres visuelle identiteter. Fremstår din virksomhed professionel, og afspejler din grafik på hjemmesiden det, du arbejder med, så vækker det interessen blandt fremtidige mulige samarbejdspartnere. Der forekommer også mindre forvirring blandt kunderne, da det er klart, hvilket retning jeres virksomhed går.
Lær mere om visuel identitet
Ønsker du at vide mere om, hvordan visuel identitet kan gavne din virksomhed, så kan du læse meget mere her https://wonwon.dk/produkter/visuel-identitet/. Won Won er et reklamebureau, der specialiserer sig i at skabe resultatorienteret kommunikation, så du bliver bemærket i den store forretningsverden, hvor det desværre er nemt at drukne i overfloden af visuelle udtryk, hvis man ikke skiller sig ud.