Har du allerede en forretning i fysiske lokaler og er næste skridt i forretningens udviklingsproces at opstarte en nethandel, eller har du primært planer om kun at have en nethandel fremfor en fysisk butik? Om din grund til at starte en netbutik er den ene eller den anden, betyder ikke noget her: Rådene er til alle.
Nemme transaktioner og overblik
Det vigtigste parameter at vurdere en forretnings succes ud fra er kundernes tilfredshed. Er det nemt og hurtigt for kunderne at handle på din netbutik, har både du og de haft en god oplevelse, for det betyder, at der er større chance for at lokke flere kunder til samt for at se de samme kunder igen en anden gang. En måde, hvorpå du kan sørge for at gøre det gnidningsfrit for kunderne at handle på din nethandel, er at køre transaktionerne gennem et erfarent og vellidt betalingsfirma. For eksempel kan du bruge shopify betalingsløsning. Når du vælger shopify, får du skabt et overblik over samtlige transaktioner, og det er let at navigere i. Shopify understøtter desuden bl.a. Mobilepay.
Når du vælger mellem shopify og andre betalingsvirksomheder, bør du have i tankerne, at det er af stor betydning, hvorvidt virksomheden er samarbejdsvillig og ubesværet at kommunikere med, hvis der opstår udfordringer undervejs.
En overskuelig hjemmeside
Hjemmesiden skal være nem at finde rundt på for kunden, da det er deres førstehåndsindtryk af selve din virksomhed. Er hjemmesiden umoderne og vanskelig at manøvrere på, giver mange kunder hastigt op og finder et alternativ. Derfor er det en fornuftig investering at hyre et professionelt firma til design af hjemmesiden, medmindre du selv har evnerne til at opbygge fuldendt hjemmeside. Inden du beslutter dig for et bestemt firma, kan du evt. kigge på diverse hjemmesider, som kandidaterne har skabt, for at vurdere, hvad der egner sig bedst til netop din virksomhed.