Arkiver

Nyheder

ShopAlike – samlingspunktet for online shoppere.

Visual Meta er en internetvirksomhed i Berlin, der driver shopping platformene ShopAlike og Ladenzeile i 16 forskellige lande i verden. I Danmark er sitet bedre kendt som Shopalike.dk, der fungerer som en shoppingsøgemaskine, som man kan bruge til at søge og finde varer fra over 200 online shops i Danmark. Fokusområderne er især mode, sko, møbler og livsstilsprodukter.

Idéen til forretningskonceptet kommer fra ShopAlikes stiftere, Robert Maier og Johannes Schacback. De ønskede at udvikle en platform, der ville gøre det nemmere at shoppe online. Drømmen blev gjort til virkelighed og første site blev lanceret i Tyskland i 2009.
Da dette viste sig at være en succes, blev markedet udvidet til Frankrig, Italien og Spanien i 2011.
I 2012 åbnede ShopAlike.dk. Udviklingen og den hurtigt opnåede succes, har bl.a. været en af grundene til , at ShopAlike sitet er blevet etableret i 16 lande.[quote_box_center]” Vores mål er at gøre online shopping nemmere og hurtigere ved at samle et stort antal shops og varer på en platform. På den måde slipper online shoppere for at skulle besøge flere forskellige shops for at finde det, de leder efter. Med vores sites i 16 forskellige lande og apps til mobil og tablets er vi nået rigtig langt, men vi arbejder fortsat på at tilføje nye funktioner og gøre shopping-oplevelsen endnu bedre.” – David Andersen, Country Manager ved ShopAlike.dk[/quote_box_center]

ShopAlikes to stiftere, Robert Maier og Johannes Schaback havde begge to vigtige, hvis ikke afgørende kompetencer, som er essentiele for at drive en virksomhed i ecommerce branchen. Med hver især deres forskellige baggrunde, inden for henholdsvis business og IT, var der lagt et godt fundament for at etablere en virksomhed, hvor de hver især kunne bidrage med erfaring inden for hver deres spidskompetencer. Dette har udledt i, at ShopAlike i dag består af et team på 150 medarbejdere fordelt over forskellige lande samt afdelinger, heriblandt IT, salg og marketing. Ekspansionen i medarbejderstablen har medført større kompetencer inden for online markedsføring, da det især er her medarbejderne kan byde ind.

Allerede fra start har fokus ligget på, at skabe en stærk synlighed på Google, da størstedelen af alle online shoppere, starter deres køb der. Online markedsføring har derfor haft høj prioritet og dermed også været den vigtigste faktor for ShopAlike deres markedsføringsstrategi i Danmark, som i et internationalt perspektiv. [quote_box_center]” Vores kerneområde har fra starten været på mode og livsstilsvarer, hvilket vi i lang tid var de eneste i mange europæiske lande, der havde. Dette var vores unique selling point i lang tid. I dag differentierer vi os ved at have opbygget så mange funktioner ind i vores portal, at vi giver hver bruger muligheden for at søge og filtrere ned til nærmest hver enkelt detalje, så vi kan give ét præcist søgeresultat.” – David Andersen, Country Manager ved ShopAlike.dk[/quote_box_center]

ShopAlikes største succesoplevelse er deres hurtige ekspansion over en forholdsvis kort periode.Shoppingportalen har formået at opbygge et stærkt team af medarbejdere, der samlet set har bidraget til udvidelsen af ShopAlike til 16 forskellige lande. [quote_box_center]”Den største udfordring hænger egentlig sammen med den største sejr – nemlig at vokse på kort tid. Det kræver meget arbejde at gå fra 10 til 150 medarbejdere på få år, få etableret en virksomhedskultur og struktur, hvor alle har plads til at vokse og være produktive. Dette er en udfordring, vi stadig står overfor, fordi vores team vokser næsten hver måned.” – David Andersen, Country Manager ved ShopAlike.dk[/quote_box_center]

Service er grundstenen for ShopAlike, da de ønsker at gøre kundernes onlines hopping lettere, derfor anvendes der mange ressourcer til at teste nye funktioner på hjemmesiden inden implementering. Dette sikrer at nye tiltag, der implementeres er nogle, der har en høj værdi hos kunden.[quote_box_center]” Et godt råd på vejen må være at fokusere på den enkelte bruger og sæt jer ind i deres behov og motivation for at shoppe online. Tit kan det være en god idé at fokusere på en meget specifik brugergruppe eller type person, da man på den måde kan målrette en kampagne meget præcist og dermed give brugeren en oplevelse skræddersyet til denne.” – David Andersen, Country Manager ved ShopAlike.dk[/quote_box_center]

Gør dagligdagen lettere ved at shoppe online på et site, der tilbyder flere produktgrupper, så du slipper for at skulle handle flere forskellige steder! Ta´et kig forbi ShopAlike og se hvad de har at tilbyde.

Skriv et svar