Ved du, hvad du skal gøre for at give din app den synlighed den fortjener? Vi har talt med Brian Kjærulff, medstifter af mobiloptimerings-startuppet Mobtimizers, Bjarke Panduro, marketingansvarlig for Brain+, og Palle Ladbye-Hansen, CPO for Bownty om netop det.
Der kommer flere og flere apps i App Store og Google Play. Hver dag er der nye apps tilgængelige, og det bliver sværere at skille sig ud i mængden. Så hvad gør man for at sikre, at brugeren opdager ens app? Byd velkommen til App Store Optimering eller ASO.
ASO er et værktøj på lige fod med søgemaskineoptimering (eller SEO). Men hvile parametre skruer man på for at ligge helt rigtigt i forhold til ens potentielle brugere, og hvad kan man forvente sig af metoden?
Vi samlede tre eksperter på området, og spurgte dem om deres forhold til App Store Optimering, og de muligheder der ligger i værktøjet.
Hør Bjarke Panduro, marketingansvarlig for Brain+, Palle Ladbye-Hansen, CPO for Bownty og Brian Kjærulff, CEO for Mobtimizers dele ud af guldkornene.
I dette podcast kan du høre om:
- – Hvad er App Store Optimering (ASO)
- – Hvordan har Bownty nået 100.000 downloads i App Store uden at bruge ASO, og hvad er deres syn på værktøjet?
- – Hvordan hjernetræningsappen Brain+ har fået 1 million downloads med en målrettet ASO-indsats.
- – Hvordan målretter man sin ASO-indsats til et internationalt marked?
- – Brian, Bjarke og Palle diskuterer, om vi bør elske ASO lige så højt, som vi elsker SEO.
og meget meget mere