Social Media Week – Wrap-up… (#smwCPH)

Social Media Week Copenhagen er desværre afsluttet for i år, men det har været en rigtig god oplevelse, og vi har fået en masse nyt viden, som vi har delt her på Trendsonline.dk – se alle artiklerne i bunden.

Teamet bag Social Media Week og Copenhagen Concept skal have en stor tak for at skabe en fremragende festival med masser af nyt og interessant indhold samt for at præsentere os for de trends som bliver relevante for 2014.

Dette års tema var Always on, Always Connected og det må man sige har levet op til ugens program og ”take-aways”.

Her er 3 eksempler på nogle af vigtige punkter fra Social Media Week:

Content
I løbet af ugen, har content eller indhold været et element som mange har kommenteret og fokuseret på. At skabe brugbart, spændende og kreativt indhold er essentielt, hvis man skal fange forbrugernes opmærksomhed og interesse. Dertil, er det vigtigt at lave en strategi som passer til indholdet samt huske på, at bruge den rigtige platform.

Big data
Data var også en af de mange ord, som flittigt blev brugt under Social Media Week. Data er super vigtigt, når man skabe kampagner, lære sin målgruppe at kende samt til at skabe værdi for forbrugeren. Der er masser af data derude, så det gælder om at udnytte det.

Generation C
Generation C beskriver nutidens forbrugere, som hele tiden er connected og online. Generation C bruger langt mere hinanden og netværket til at hente information, viden og råd fremfor nogen som de ikke kender som fx virksomhederne.

Det her er bare et lille udpluk af de mange interessante emner og nøgleord som blev talt om under Social Media Week.

Har du stadig behov for at vide mere eller nåede du ikke alle de events du gerne ville, så kan de følgende links være relevante for dig.

Jyske Bank TV kan man finde og se mange af de indslag som blev streamet under Social Media Week. Desuden kan man nyde nogle interviews med de deltagende speakers og dermed får en hurtig opsummering af deres præsentation, meninger, mm.

På denne Storify kan man finde mange tweets og slides som blev brugt i Social Media Week. Man får også præsenteret relevante links, hashtags, billeder eller highlights, som man ellers gik glip af.

“Most streamed events can also be found here in case you missed them (or want to throw a social media pizza night)…” tweet

Artiklerne på Trendsonline.dk

På vores side kan læse om de events vi har deltaget i, som fx kan være relevante for start-ups of iværksættere.

Tak for denne gang Social Media Week – Vi glæder os til næste gang!

Skrevet af

Læs også

Top