SEED Capital investerer i Big Data-startup

foto

Det København-baseret startup Plytix har netop fået en investering på 3 millioner kroner fra SEED Capital.

Plytix er en cloud-platform, hvor brands kan følge deres udvikling, og indsamle Big Data på tværs af forskellige tredjeparts webshops. Ideén opstod allerede da Founder og CEO, Morten Hellesøe Poulsen, arbejdede hos Google og opdagede et potentiale i markedet.

Rejst investering på bare et år
Startuppet Plytix så dagens lys i 2014 og har siden rekrutteret et salgsteam, etableret en afdeling i Malaga og sidst men ikke mindst rejst en investering på 3 millioner kroner fra SEED Capital, en af Danmarks største venturefonde. Foruden den danske fond SEED Capital, investerer samarbejdsinvestorer også i Plytix med 750.000 kroner. Plytix er for nyligt flyttet ind i det pulserende kontorfællesskab Founders House i Startup Village i København.

”På nuværende tidspunkt tilbyder vi freemium-adgang til vores service for både brands og forhandlere. I den nærmeste fremtid vil vi udvide, og tilbyde en premium-model, hvor flere analytiske funktioner og support i topkvalitet vil blive integreret”, siger Morten H. Poulsen.

To-i-en løsning
Plytix har ikke bare skabt en service, som hjælper brands. Deres service imødekommer også de ressourcekrævende udfordringer som forhandlerne har til hverdag.

”Indtil videre har brands ikke haft mulighed for at få et klart billede af, hvordan deres produkter klarer sig hos tredjeparts forhandlere, eller hvordan brugeren interagerer med produkterne hver for sig. Forhandlerne bruger ligeledes ofte store ressourcer, på at få optimal billedkvalitet og format af produkterne”, forklarer Morten Poulsen.

Plytix har opbygget en online billedebank, hvor forhandlere indhenter billeder af produkterne. Hvert produkt har påført en tracking-kode, som gør det muligt at indhente Big Data for hvert enkelt produkt, uafhængigt af hvilken forhandler der er tale om.

Brug tre minutter på at lære Plytix lidt bedre at kende her:

Skrevet af

Læs også

Top