Som ejer af en webshop kan der være nok af opgave at tage sig til. Som lille iværksætter eller virksomhed er det stadig det samme. Man har ikke tid til at tage telefonen hele dagen og kan godt bruge en hotline der kan tage de fleste opkald og stille dem de rigtige steder hen. Før hyrede man en receptionist til at klare denne opgave, men det er slut nu.
Ill. 1.0 viser proceskortet og den nemme drag-and-drop tilgang
Nemmere kan det ikke gøres
Der er kommet en del tjenester der gør det nemt at lave denne hotline uden at have ret meget forstand på programmering. Vil vil kigge på Quickfuse.com som er det nemmeste at komme i gang med.
Hvis du tror, at lave en interaktive hotline er for langhårede programmøre så vil denne service vise dig det modsatte. Quick Fuse gør det nemmere end aldrig før med en simpel drag and drop tilgang. I løbet af få minutter har du lavet din egen IVR (Interactive Voice Response) service.
Det hele foregår på et slags proceskort hvor man kan se de forskellige steps der herefter linker sammen med næste step. Hvis der er flere valgmuligheder linkes der til to forskellige veje. Man laver nemt et proceskort for hvordan hotlinen skal fungerer. Herefter skal man uploade de enkelte velkomst lydfiler “Velkommen til Trendsonline.dk, hvad kan jeg hjælpe med” når det er gjort klarer webtjenesten resten.
Det bliver spændende at se hvilke andre IVR redskaber der dukker op. Vi vil i hvertfald holde øjne og øre åbne.
Ill. 1.1, man kan også benytte tjenesten hvis man kun har et dansk tlf. nr.