Overblik og statistik er vigtigt for alle der arbejder seriøst med deres hjemmeside. Her er Google Analytics et uundværligt redskab til at give denne information. Information der gerne skulle sikre at man hele tiden er foran, og ved hvor ens startup går hen.Hvis man kigger på Google Analytics så har der været nogle ting der har manglet, men som mange af deres andre programmer, så udvider de hele tiden listen af funktionalitet, og det er sket igen og denne gang med en markant forbedring til alle der arbejder med detaljeret analyse af call-to-action og hvilke områder af hjemmesiden der konverterer bedst.
In page Analytics
Googles nyeste addon giver dig mulighed for at se hvor på hjemmesiden der kommer flest klik. De fleste vil nok sidde og tænke det findes allerede, ja det gør der, men denne gang tilføjer Google din hjemmeside ovenpå denne statistik. Så det betyder også som den gode video nedenfor viser, at man kan se hvor mange, der præcis klikker på et bestemt produkt på hjemmesiden. Det hele kan segmenteres ned yderligere så man kun kigger på en bestemt del geografisk eller søgemaskinemæssigt. Denne oversigt var tilgængelig gennem tredjepart software tidligere men krævede flere logins og flere vinduer åbne på samme tidspunkt. Med Google Inpage Analytics er dette ikke nødvendigt mere.
Google gør det bedre og giver endnu dybere indsigt
Inpage Analytics er stadig i beta og der kan være nogle børnesygdomme, og Google har allerede planlagt flere udvidelser. Hos Trendsonline.dk kan klappe i vores hænder over denne udvidelse, der helt sikkert vil give rigtig mange web-entreprenøre endnu mere brugbar informationen. Vi glæder os ihvertfald til at se hvor I klikker henne og hvordan vi konverterer endnu bedre.
Se videoen nedenfor for at lære mere om Google Inpage Analytics