Der sker mange millioner af opdateringer i minuttet. Folk skriver om alt om at de har fået nyt job til kommentarer på nyheder i medierne. Men hvad bliver der præcis skrevet om, Facebook ved og nu ved vi lidt mere om det. Det er altid interessant at vide hvad der bliver skrevet mest om, men hvordan kan du bruge det som startup, men Facebook er en ting hvad med LinkedIn, hvordan bruger folk deres profil til at skabe synlighed omkring dem. Her er også et par fif til hvordan du kan skille dig ud fra mængden og skabe synlighed omkring din startup.
Hvad skriver man mest i Facebook
I 2010 har vi været ramt af mange spændende som kedelige nyheder. Hver gang der er fokus på et emne, en katastrofe eller andet, så kan det ses på Facebooks seisometer. Folk begynder med det samme at skrive beskeder i deres status opdatering. Men hvad har været top og hvad har været not, nedenfor viser en liste over de ord eller sætninger der er brugt mest på verdensplan. Hvordan kan du bruge det og kan du bruge det. Ja, hvis du er lidt på forkant med situationen og kigger på de events der kommer til at foregå i fremtiden så kan du næsten garantere at nogle vil bruge dette i deres statusopdatering. Hvis du desuden er lidt kreativ med din Facebook annoncer så er dette en måde at finde nye områder hvor du kan annoncere. Så kig i krystalkuglen, eller nøjes med kalenderen og se om der ikke er nogle begivenheder du kan bruge til at markedsføre din startup.
Hele indlægget kan læses på Facebooks blog om ovenstående emne.
http://blog.facebook.com/blog.php?post=466369142130
Hvilke ord bliver brugt mest i LinkedIn
Trendsonline.dk kan give et råd, du skal ikke skrive Innovative hvis du vil skille dig ud i din LinkedIn profil. Det skrivel de fleste. Som et hvilket som helst andet medie handler det om at positionere sig. Du har alle muligheder. Hvert ord du skriver i din profil bliver søgbart i LinkedIn, her handler det igen om at være kreativ og ikke bruge de samme ord som alle andre. Derfor er det super interesant at vide hvilke trends der er indenfor brug af ord i profilen. Skær dem væk fra din profil eller du drukner i mængden! Du kan nedenfor se hvordan ordene er brugt på verdensplan og du kan få en dybere indsigt ved at læse indlægget fra LinkedIns blog.
http://blog.linkedin.com/2010/12/14/2010-top10-profile-buzzwords/