Fokus – Interview med LEGO – GotoAarhus 2011

Hvordan får du engageret mennesker i alle aldre til at dele billeder af små plastik mænd, diskutere plastik klodser og detaljer som om de var ved at skabe deres egen drømme villa


Gennem hans stilling som Online community direktør for LEGO Group, har Peter opnået præcis dette og meget mere. Engagement og involvering af en målgruppe er stadig i sin spæde start og processen for LEGO har ikke været uden udfordringer, men selv det der er uventet kan hjælpe til at blive til noget brugbart.

Det er vigtigt at være opmærksom på de fejl der laves og samle dem op, det er præcis det innovation handler om, og Lego har lavet mange fejl, men ved hver enkelt fejl har de lært af den.

“Du lærer hele tiden noget nyt, og det du lærte i dag kan være forkert i morgen” tweet

Peter Espersen har meget erfaring som indlægsholder og derfor kan man regne med at han efterlader en masse ideer og tanker til de tilhørende, der herefter kan bruge dem i deres egen virksomhed, ligesom han også selv forventer at komme hjem med nye tanker ideer til LEGO.

“Når man arbejder så fokuseret indenfor et felt i en virksomhed, så er det altid godt at se det store billeder. Jeg kommer altid fra en konference med en idé eller to jeg glæder mig til at komme hjem til Billund med”.

Som en del af “Cool company” tracket på GotoAarhus 2011, så nævner Peter et par virksomheder han synes kan puttes i kassen som Cool company. Han nævner Google, Apple og selvfølgelig LEGO, men derudover er der også et par startups.

“Det er ok at være nørd, det er faktisk blevet mainstream, og dem der før nørdede med at læse tegneserier bagerst i undervisningslokalet er nu flyttet ind i bestyrelseslokalet. Det er en konsekvens af den bevægelse at vi hos Lego kan kalde os cool, og vores klodser og kreative tilgang til at bruge dem gør at man næsten ikke kan lade være med at elske LEGO.

Andre cool startups:

Hipmunk

“Man tager stifteren af Reddit.com og kombinerer hans erfaring med en genial ide til at visualisere flybilletter, og så har du Hipmunk”.

Visual.ly

“Visualisering af data, men gjort på den rigtige måde”

Hunch

“Flickr stiferen Caterina Fake er blevet en del af startuppen Hunch, de har lavet en anden vinkel på produktanmeldelser”.

Muuse

“En dansk webtjeneste der finder de kommende tøj designere og lader dig få indflydelse på hvilke stykker tøj der skal designes og syes, dette er inspireret tøjdesign, uden noget kompromis”

Just-Eat

“Det der startede i en kælder på Østerbro er blevet verdens største takeaway webtjeneste. Det er et dansk firma der har gjort det rigtig godt”.

Oplev Peter Espersen på GOTO Aarhus – husk at bruge vores promotioncode: Trendsonline2011

Skrevet af

Læs også

Top