Toggl.com hjælper din startup med at få fokus på tiden

Tid er et vigtigt parameter for alle startups, det betyder man hvis ikke sige. I en lille artikelserie vil vi prøve at dække nogle webtjenester, der kan gøre det nemmere for din startup at kontrollere milestones, kigge på begrebet 4 hour work week og på nogle andre tendenser, der viser at fleksibiliteten for ansatte med hensyn til ferie og fritid faktisk kan give gevinst for din startup.

I den første artikel kigger vi nærmere på webtjenesten Toggl.com (aff. link) og her får man en webtjeneste, hvor man kan få kendskab til, hvor meget tid man bruger på forskellige opgaver. Når du går igang med et projekt skal du have styr på hvor lang tid du bruger på de enkelte delementer, dette giver dig en fantastisk mulighed for senere at kunne estimere et lignende projekt og her er Toggl.com virkelig et kig værd.

Når man møder Toggl første gang, kræver det ikke meget tid før man er i gang. Man kan hurtig oprette et projekt, en kunde og herefter tildele det til en medstifter eller ansat. Når dette er gjort er man i gang med at registrere tiden og det er virkelig nemt. På forsiden skriver man en kort beskrivelse på det man går i gang med eller det man er igang med og herefter trykker man “Start”. Hvis man som sidstnævnte allerede er i gang med en opgave, eller er færdig med en opgave så taster man tiden ind og gemmer.

Du kan Toggl alle steder
Toggl, på din desktop, på din smartphone og på nettet, der er ingen undskyldning for ikke at indtaste tiden. Man kan Toggl alle steder, om man sidde på kontoret, arbejder derhjemme, eller er ude og besøge en kunde. Det hele kan indtastes on-the-fly, dette er specielt unikt, men med denne type webtjeneste er det et must. Hvis man er et større hold og en der administerer og prøver at styre tidsforbrug, så er dette en nem måde at gøre det på.

Masser af integration
Hvis man normalt bruger andre webtjenester til at styre ens startup, så er der en række af integrationsmuligheder. 37signals der står bag Basecamp, Highrise, Campfire mv. er selvfølgelig understøttet med deres projektstyrings webtjeneste Basecamp, hvis dette er et værktøjet, der i forvejen holder styr på projektet, så er der gode muligheder for at udvide dette værktøj markant med integration til Toggl. Af andre webtjenester kan nævnes Freshbooks, AtiveCollab, Quickbooks, Planner og CSV. Om man kan bruge CSV filen som integration til Podio, E-conomic, Billysbilling mv. ville gøre Toggl bedre, men det der virkelig ville være fedt ville være en direkte integration, så man ikke selv manuelt skal (hvis man kan) ligge filen ind i nogle af ovennævnte webtjenester.

Toggl bruger en freemium forretningsmodel og giver dig derfor mulighed for at teste det af helt gratis uden at betale for det. Hvis man skal holde styr på større projekter med over fem medarbejdere, så skal man investere nogle dollars hver måned pr. medarbejder.

Se mere på Toggl.com

Skrevet af
Top