Socialt buying er i stor vækst, vi har selv været omkring emnet flere gange og som vi nævnte, så arbejder Facebook meget kraftigt på at gøre integrationen til købsoplevelsen endnu bedre. Flere danske og udenlandske startups har set et marked her og det har SEED capital også gjort, efter de har skudt ca. 3,3 millioner kr. i den danske startup Shopbox (tidligere kaldet Hellocal).
Pengene skal bruges til at udvikle et nytænkende ”social buying” system og Danmark ses som et testmarkedet, og herefter satses der på en global lancering senere.
”Seed Capital har investeret i Shopbox, fordi vi mener, de har et stærkt team. Og så er der en uopdyrket – og meget stor – mulighed for butikker, kæder og indkøbscentre, som ikke dækkes af andre “daily deal sites”,” udtaler Niels Vejrup Carlsen, Investment Manager hos SEED Capital.
Efter denne investering må man sige de følger de globale trends, der også viser markante investeringer i hele Deal ecosystemet. Først med penge til Bownty, der samler deals på et side og nu med denne nye investering i Shopbox. De er blandt de første herhjemme, som har udviklet en teknologi, som kan integreres på butikkernes egne hjemmesider. Og som i modsætning til de eksisterende tjenester kan forvaltes af butikkerne selv.
”Med Shopbox’ tjeneste kan butikker selv lægge gode tilbud ud på egne platforme og styre aktuelle tilbud. Det synes jeg, er meget fair. Der er et stort potentiale i systemet, netop fordi det har en stor fleksibilitet,” forklarer Christian Zigler, CEO i Shopbox.
Mange kunder orienterer sig i dag online om gode tilbud på eksempelvis Facebook, websites, bannere og mobile apps. Hensigten med Shopbox’ nye “social buying” system er at give butikker bedre mulighed for at komme i dialog med denne voksende gruppe af kunder.
“Seed Capital har investeret i Shopbox, fordi vi mener, de har et stærkt team”,udtaler Niels Vejrup Carlsen
”Brugerne køber i stigende grad varer og tjenester på nettet. Og det skaber udfordringer for både store kæder og små butikker. Med SEED Capitals investering kan vi tilbyde et social buying system, som får online kunder ind i den fysiske butik. Visionen er at gøre produktet tilgængeligt for alle butikker,” fortæller Shopbox’ CEO, Christian Zigler.
SEED Capitals millioninvestering betyder, at Shopbox nu vil arbejde målrettet med at få ”social buying” tjenesten ud på det danske marked i løbet af foråret. Shopbox arbejder allerede med nogle store kunder i Danmark.
Trendsonline.dk laver et opfølgende podcast med stifteren Christian Zigler. Hvis du har et spørgsmål du gerne vil stille ham kan du gøre det, ved at skrive en kommentar nedenfor
1 kommentar