Circal slår dørene op til deres sociale kalender

Den danske startup virksomhed CirCal som vi interviewede i sidste uge, interview med Circal, har netop lanceret deres social kalender applikation til iPhone og Android. De har siden marts været i beta, men nu er de klar til at erobre verden.

CirCal synes det burde være meget nemmere, at dele sine planer med venner og familie, så man kan blive inspireret af hinanden, eller så man kan invitere hinanden til sjove events. Men, alt for ofte går man glip af events fordi man ikke kender til dem, eller fordi man glemmer dem. Det vil den nye social kalender CirCal ændre på, ved at gøre det nemt at fortælle vennerne hvad du skal lave nu og i fremtiden.

”I modsætning til Facebook som fokuserer på din ”Timeline” bagudrettet, så handler CirCal om dine fremtidige planer. Det vil sige din ”Future Timeline”. Det vil f.eks. være muligt at dele din Future Timeline med venner og familie, så man kan aftale at mødes og lave noget sjovt med vennerne, eller blot blive inspireret til at planlægge noget med sin egen familie”, siger Jon Schäffer, CCO i CirCal.

 

Nortzone spår Circal en stor fremtid
Med investoren Northzone Ventures i ryggen, som også står bag den succesfulde musiktjeneste Spotify, er CirCal spået en stor fremtid. Northzone tror så meget på Circal, at de har smidt et to cifret milliobeløb efter dem. CirCal har lavet proof of concept og står allerede i dag med en række store partnere der er med på platformen. Via CirCal kan brugerne følge kommende events fra virksomheder. Eksempelvis kan man se kommende koncerter i Tivoli Fredags Rock, koncerter i Musikkens Hus Vega, og kommende lagersalg via Egmonts magasin Eurowoman.

Snart vil man også kunne følge venner og andre interessante personer, og få et overblik over alle events man følger, så man ikke går glip af det man interesserer sig for.

”I fremtiden skal der laves partnerskaber med mange flere indholdsudbydere af events, og det vil også blive mere og mere lokations-relevant indhold. Det er bl.a. det som skal skabe den internationale success og sprede applikationen viralt på nye markeder”, siger Jon Schäffer, CCO i CirCal.

Skrevet af

Læs også

Top