Danske Zendesk med Mikkel Svane bag roret sikrede sig, som vi nævnte i går 60 million dollars i en investeringsrunde fra bl.a. Redpoint Ventures, GGV Capital, Goldman Sachs, Charles River Ventures, Index Ventures, Silicon Valley Bank, Benchmark Capital, Matrix Parnters. En del af investeringen er et lån på $15 millioner fra Silicon Valley Bank.
Zendesk der i dag bruges af 20.000 virksomheder på verdensplan er en dansk it-iværksættersucces. Da Mikkel og teamet landede i Silicon Valley og tog det store skridt fra København, har de vækstet i et voldsomt tempo. Siden sidste investering som Zendesk fik i November 2010, er de vokset med 500 % i månedlig indtjening.
Zendesk har altid fokuseret på SMV’er, men i gennem de sidste par måneder har de tiltrukket sig nogle rigtig store enterprise kunder, og det er dette fokus der i følge Mikkel Svane, har været med til at gøre dem endnu mere attraktive end de var i forvejen. Tidligere var der rigtig meget fokus på B2C, men flere og flere tendenser peger på at B2B enterprise er et fokusområde man ikke skal ignorerer, og det er præcis dette som Zendesk også har oplevet.
Samtidig med deres investering er kommet på plads lancerer Zendesk et totalt redesign af deres webtjeneste, og som mange andre har de valgt at integrerer Apps og en helt ny API i deres platform. API’en giver deres kunder mulighed for at lave endnu tættere integration og sætte kundeservice som et hovedfokus i organisationen.
Trendsonline.dk forsøger i dette øjeblik på at få et interview i stand med Mikkel, for at høre om denne milepæl og hvad vi kan forvente at se de næste seks måneder, desuden er vi også interesseret i at høre hvad hans syn er på den danske startupscene og muligheder for denne.