Trendsonline.dk har fået en snak med Peter Vilsholm Therkildsen Schlegel fra Admaze.ly om, hvordan det været at deltage i Accelerace Programmet. Peter har været meget begejstret for Accelerace Programmet, men synes dog, at der kunne være flere konkurrenceaspekter inkorporeret i det, da entreprenører er meget konkurrenceprægede.
Fortæl kort om Admaze.ly:
”Det er en online advertising platform, som er målrettet mod små onlinebutikker, små webshops. Vi gør dem i stand til at lave ekstrem avanceret og ekstrem sofistikeret online marketing, som før i tiden har været forbeholdt udelukkende store og meget ressourcestærke virksomheder. Vi bruger algoritmik, kunstig intelligens og machine learning til at gøre hele adgangen til et super spændende økosystem, muligt for meget små virksomheder.”
Hvordan fik du kendskab til Accelerace?
”Vi har nogen professionelle investorer bag os og den ene af de investorer, er Seed Capital. Seed Capital har arbejdet sammen med Accelerace i en årrække, og sender generelt flere af deres følgeselskaber i den her retning, hvor følgeselskabet selvfølgelig kan have gavn af programmet, og følgeselskaber som de selv tror, har noget vækstpotentiale. Det var i hvert fald det de sagde til os. Så det var vores bestyrelsesformand fra Seed, som anbefalede os Accelerace og som gjorde, at vi tog den første snak med dem.”
Hvordan har forløbet været?
”Det har været overraskende godt. Jeg var noget skeptisk, jeg har sådan en fobi over for alt der lugter af offentlige initiativer. Det at forventningerne var lave, da vi gik i gang, gjorde at der var rum til at overraske positivt. Ligesom alt muligt andet af den her karakter, så er man sindssygt afhængig af, at vi fik tilknyttet den rigtige person. Christian Hoffman fra Accelerace, som er den konsulent, vi har haft med at gøre, har været guld værd og super god til at sætte sig hurtigt ind i vores case og til at forstå, og hvor det var, vi havde behov for at gøre noget. Jeg frygtede meget, at vi skulle side og snakke high level strategi i fem måneder, hvilket jeg havde fået rimelig lange løg af, fordi vi var i execution mode.”
Men det var heldigvis ikke tilfældet, fortæller Peter:
”Han brugte bare de første par uger på at forstå, hvor vi var på vej hen og så udfordre det. Vi justerede os ind på hinanden, og derefter har han bare været benhård på at hjælpe os i det her execution mode, hjælpe os til at definere hypoteser og teste det af og få beskidte fingre i forhold til selv at gribe knoglen og ringe til journalister på vores vegne, selv sætte kundemøder op for os osv. osv. Det har været guld værd.”
Hvad har været det bedste event?
”Pitch training session med Bill Joos – det funger rigtig godt. Det at pitche, det er røv svært. Det her er det, jeg beskæftiger mig med tyve timer i døgnet, at koge det ned til et eller andet, jeg kan sige på fem minutter, det virker næsten useriøst. Så det var fedt tvinge sig selv gennem de øvelser, og vi fik nogen superfede værktøjer til at gøre det med. Det var rigtig fedt.”
Hvad kan gøres bedre i Accelerace programmet?
”Tag startups som på en eller anden måde ligner hinanden, bring dem tættere sammen og få dem til at konkurrere mere. Jeg tror det vil fungere rigtig godt. Det der med at man sidder dag ud og dag ind ved det samme kontor og spejler sig i hinanden. Det giver bare en motivation. Og det tror jeg er noget, man i større udstrækning kunne gøre her. Eller et tema, hvor vi bare alle sammen sidder herude bare en uge og så arbejder alle på et eller andet. Så får man det sådan, at man i hvert fald ikke vil være den eneste virksomhed, som ikke har leveret et eller andet. Vi entreprenører er mega competititve, så det der med at kreere noget mere competitiveness omkring hinanden, tror jeg vil kunne give noget mere kul på.”