Billy’s Billing vil slå igennem i USA

Toke Kruse og Sebastian Sejlund, der står bag det onlinebaserede regnskabsprogram Billy’s Billing, tog turen til USA, fordi der ikke var kapital nok at hente i Danmark. Nu er de snart klar med en ny udgave af Billy’s Billing, som imødekommer både det danske og det amerikanske marked. Toke Kruse giver sidst i artiklen stof til eftertanke, når han forklarer, hvorfor det kan være en fordel at være en lille virksomhed, hvis du har en unik idé.

Billy’s Billing er et brugervenligt regnskabsprogram målrettet til iværksættere, håndværkere og mindre virksomheder. Det er for alle dem, der gerne selv vil håndtere sine regnskaber, men ikke har det nødvendige kendskab til det.

Tirsdag kunne man læse på ComON.dk, at Toke Kruse og Sebastian Sejlund har planer om at lancere Billy’s Billing i USA. De tog til USA for et år siden, fordi de var skuffede over manglen på risikovillig kapital i Danmark. Det har dog krævet en del ændringer i programmet for at få det til at passe til de amerikanske tilstande:

“I USA har hver by sin egen sales tax og hver stat sin egen state tax. I Danmark har vi kun moms – så det har vi brugt mere tid på end ventet. Der er også store forskelle på, hvordan det håndteres på fakturaer, regninger, diverse opgørelser og også i selve bogføringen,” siger Toke Kruse, stifter og kreativ direktør til ComON.dk. tweet

Billy’s Billing har haft stor succes i Danmark, og derfor tror de også på, at der må være et behov i USA:

“Du skal tro på din idé som iværksætter, ellers kan det være lige meget. Skal man lave vækst, koster det penge. Sådan er det. Vi tror fuldt og fast på, at amerikanerne vil kaste sig over vores regnskabsprogram, og derfor satser vi rigtig mange penge på det. Hellere det end at sidde som 80-årig og fortryde, at vi næsten var der, men ikke turde tage det sidste skridt,” siger Toke Kruse til ComON.dk tweet

Selvtilliden fejler ikke noget, og Toke Kruse opfordrer andre danske virksomheder til følge deres eksempel. Man behøver ikke være en stor virksomhed for at slå igennem i udlandet – faktisk kan det være en fordel at være en lille virksomhed, når man skal ud over rampen.

De fleste kan blive enige om, at det have en unik idé er en god mulighed for at skabe succes. Men de færreste har måske overvejet, hvorfor det i den forbindelse skulle være en fordel at være en lille virksomhed. Det giver Toke Kruse dig svaret på på Billy’s Billings blog:

Dine kunder gør reklame for dig

“Once they’re aware of what you’re offering, customers will flock to you. The “once they’re aware” part depends on your marketing, and – in a big way – on word of mouth. If you’re really offering something people want, and you truly deliver to those people so they’re super-satisfied, they’re going to tell a lot of other people, too.” tweet

Du er foran i spillet

“Ideally, your unique idea will be difficult to copy – or at least too difficult to copy quickly. That puts you ahead of anyone who sees what you’re doing and tries to snatch away some of your market share by copying you. With such an offering, you gain valuable TIME to come up with ways to STAY ahead. You’re free to work on making your offering even more unique, more in tune with customer needs (especially as those needs change over time, better delivery or customer service, etc.). So even if others are scrambling like mad to copy what you’ve already established, by the time they catch up to where they THINK you are – surprise! – you’ve come out with something a step or two higher.” tweet

Investorer vil favorisere dig

“Smart investors are well aware of what a big factor uniqueness can be, and tend to seek companies and start-ups with truly unique offerings. While we’re on the subject of investors, there are certain key things they want to know. The first is usually this point of uniqueness. If that’s good, they’ll go on to look into other points. For example, they’ll look into how big your competition is – both direct competitors and those offering alternatives to your product or service” tweet

Så der ingen grund til at lade sig skræmme af det store udland, bare fordi du har et mindre startup – det handler i stedet om at udnytte det til din fordel!

Se deres amerikanske site på www.billysbilling.com eller det danske www.billysbilling.dk

Hos Trendsonline.dk håber vi, at amerikanerne tager godt imod Billy’s Billing.

Skrevet af

Læs også

en kommentar;

  1. Pingback: Billy styrker deres brand med TV-kampagne - Trendsonline.dk

Top