Webshoppen Motil.dk formåede på et år at øge sin vækst med hele 300 procent på trods af, at ejerne ikke brugte så meget som en krone på annoncering i opstarten.
Motil.dk webshoppen har specialiseret sig i at sælge tilbehør til iPhones. Butikken har siden september sidste år formået at øge væksten med mere end 300 procent – og det på trods af, at de to ejere, Glen Michaelsen og Theis Brouer-Jensen, ikke brugte en krone på at annoncere i opstarten. Med en baggrund inden for søgemaskineoptimering og en omfattende og gennemtænkt strategi inden for Google-optimering af Motil.dk har de to ejere dog alligevel kunnet øge deres synlighed for de potentielle kunder.
Nu hvor webshoppens kapital er blevet øget væsentligt, vil der duoen nu udvide deres markedsføring, men fremtiden går stadig gennem Google.
“Der ligger så store muligheder i at markedsføre sig gennem Google, og vi ved, at der er meget mere at komme efter på den front. Vi er netop begyndt en smule med Adwords, men vores fokus er stadig på søgemaskineoptimeringen,” udtaler Glen Michaelsen, der har svært ved at spå om, hvor stort det kan blive.
“Det er jo endnu meget nyt, så det er svært at spå om, hvor stort potentialet egentlig er. Men der er da ingen tvivl om, at vi fortsat regner med at opleve en markant vækst i resten af 2013.”
Er SEO og Google-optimering den bedste måde at skabe opmærksomhed omkring sit brand, hvis man står uden millioner på bankbogen til markedsføring, eller findes der andre og mere effektive metoder til at bryde igennem. Del dine erfaringer og deltag i debatten her på Trendsonline.